Месечни архиви: август 2016

ЛУНАТА Е ЗАЕТА БР.167

image (2)

Защо администрациите на САЩ и Съветския съюз след първите успешни кацания на Луната в края на миналия век, изведнъж, без причина, загубиха всякакъв интерес към този космически обект?

И двете суперсили в един момент внезапно замразяват всички свои програми за милиарди за усвояване на естествения спътник на Земята, обяснявайки на народите си, че мисиите са твърде скъпи. Въпреки това, в началото на този век, Съединените щати, които са били най-близо до усвояването на Луната, по някаква причина се заеха с Марс, Плутон, а дори обмислят как да си „хванат“ астероиди за добив на полезни изкопаеми…. И вече ама хич не се интересуват от Луната?

Кой не пуска земляните на Луната?

Днес на широката общественост са известни разговорите на Армстронг и Олдрин със Земята в далечната 1969 г., когато „Аполо 11″ доставя астронавтите на лунната повърхност. Както изглежда космическите изследователи буквално са били изумени от това, което са видели, така че известно време не са могли да говорят. И тогава те обясняват принудителната си пауза така: Да, има и други космически кораби, които са в един ред и ни гледат, ние не можем да снимаме нищо, защото блокираха нашите камери.

Отскоро агресивно се натрапва идеята, че американците не са били на Луната, и всички кацания на Луната са снимани в Холивуд. Но се създава впечатление, че самата NASA пуска такива слухове, които до известна степен оправдават охлаждането на САЩ към Луната. Това е много по-добре, отколкото да се признае, че извънземните не те пускат на Луната.

Кой живее на Луната?

Това, че Луната е населена, е било известна още от древността. Първото споменаване на „лунни жители“ датира от 1064 г. Малко по-късно френският астроном Лувил и известният Галилео наблюдават странни светлини на Луната, сякаш с изкуствен произход. А и не само светлини, но и движещи се обекти…4

=======================================================

Ричард Хоугланд – бивш служител на НАСА през 2007 г. направи сензационно изявление, че е видял на снимки (направени от американските астронавти от „Аполо“) лунен град под огромен прозрачен купол (в близост до Морето на Кризите). Под този купол е лесно да се разграничат къщи, мостове, кули и други структури. Снимки на подобни лунни градове дори по-рано, през 1979 г., са намерени в библиотеката на космическата агенция от инженерите Vito Saccheri и Лестър Хюз. Тези снимки са поразили учените с ясно виждащите се пирамиди, като египетски, както и с разнообразие от летателни апарати, намиращи се на своеобразни летища, както и такива апарати, които летят над лунната повърхност.

Луната – космически кораб

Днес учените обсъждат вече не това, дали Луната е обитаема или не, а какво представлява този спътник на Земята.

Една от версиите: Луната е суровинната база за извънземните, от която те извличат полезни изкопаеми, от които се нуждаят. Но привържениците на тази теория не са толкова много. Втора версия за Луната – изследователска лаборатория за изследване на Земята, и с изкуствен произход.

А може би Луната е просто огромен извънземен космически кораб, който пътува в космоса, и вече няколко хиляди години се занимава с изучаването на нашата планета. Както показват археологически разкопки, преди около 11- 13 хиляди години Земята не е имала спътник (символични изображения по стените на Каласия в Боливия посочват доста точна дата на появата на Луната в нашето небе).

Освен това учените са учудени от твърде ниската плътност на Луната, което предполага, че сателитът е кух. Днес е добре установено, че под видимата повърхност на Луната има метална обвивка, с дебелина около седемдесет километра.5

И какво сега- Луната е заета – летете по-далеч, да кажем на Марс? А кой казва, че Марс не е зает от извънземни? И защо е необходимо да се навлиза в дълбокия космос, казват някои сериозни учени, с нашите примитивни технологии, нашата бедност и неосъзнатост? В действителност в света стотици милиони хора гладуват, а милиарди долари се изразходват не за да се нахрани, а да се премахне излишната част от населението на планетата. Да, а и самата ни Земята – все още е загадка зад седем печата. А ние сме в открития космос …

http://xfakti.com/%D0%BB%D1%83%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%B5-%D0%B7%D0%B0%D0%B5%D1%82%D0%B0/

  тагове: луната, заета

ФАНТАСТИЧНИ ДАМСКИ ПОРТРЕТИ БР.167

ВЗЕТИ ОТ ЕДНА ПРИКАЗКА

Немски фотограф Сима Domke улавя  красиви женски модели в съновидения. Те  са толкова креативни и като експериментира и опитва нови неща, да се използва в проекти . Нейните снимки  карат зрителите да  ги виждат  като приказка, в драматично и романтични обкръжение, където фокусът са винаги жените. Нейният източник на вдъхновение е нейното  собствено детство. Своята фантазия и мечти, тя има за цел да ги прехвърлят в своите изображения. Тя вярва, че без значение на колко години сме, ние не трябва да губим нашето въображение и вдъхновения. Сега се насладете на впечатляващите произведения на изкуството.

Fantasy Дамски портрети, взети в една приказка World

Fantasy Дамски портрети, взети в една приказка World

Fantasy Дамски портрети, взети в една приказка World

Fantasy Дамски портрети, взети в една приказка World

Fantasy Дамски портрети, взети в една приказка World

Fantasy Дамски портрети, взети в една приказка World

Fantasy Дамски портрети, взети в една приказка World

Fantasy Дамски портрети, взети в една приказка World

Fantasy Дамски портрети, взети в една приказка World

Fantasy Дамски портрети, взети в една приказка World

Fantasy Дамски портрети, взети в една приказка World

Fantasy Дамски портрети, взети в една приказка World

Fantasy Дамски портрети, взети в една приказка World

Fantasy Дамски портрети, взети в една приказка World

Fantasy Дамски портрети, взети в една приказка World

Fantasy Дамски портрети, взети в една приказка World

Fantasy Дамски портрети, взети в една приказка World

авторизиран превод Мария Герасова

 тагове: фантастични, дамски, портрети

 

НАЙ- АБСУРДНИТЕ СНИМКИ НА КУЧЕТА БР.167

Контекстът може да бъде изключително важен за обяснението на дадена снимка. В тази връзка сме сигурни, че зад всяка една снимка от този списък има рационално обяснение. Въпреки, че на пръв поглед е наистина трудно да намерим такова.

Ако така или иначе мислите, че кучетата са смешни, след като видите тези снимки ще разберете защо сте прави!

 shantavi-kucheta-2

shantavi-kucheta-4

shantavi-kucheta-5

shantavi-kucheta-6

shantavi-kucheta-7

shantavi-kucheta-8

shantavi-kucheta-9

shantavi-kucheta-10

shantavi-kucheta-11

shantavi-kucheta-12

shantavi-kucheta-13

shantavi-kucheta-14 shantavi-kucheta-15

shantavi-kucheta-17

shantavi-kucheta-18

shantavi-kucheta-19

shantavi-kucheta-20

shantavi-kucheta-21

shantavi-kucheta-22 shantavi-kucheta-23

shantavi-kucheta-24 shantavi-kucheta-25

shantavi-kucheta-26

shantavi-kucheta-27 shantavi-kucheta-28

от интернет
 
тагове:абсурдни, снимки, кучета

Закона за частите и закона за цялото бр.167

Закона за частите и закона за цялото

Много от новите идеи, теории и следствия, всъщност са стари такива, преоткрити със силата на научния метод.

Вднешно време все по-често се говори, че всички ние сме свързани, че сме част от една система, от едно цяло. Но как ще реагирате, ако ви кажем, че тези модерни и нови идеи, както и следствията им, са развивани много преди модерната наука да започне да говори за тях. Често двете теми имат различно послание и се целят в коренно различна аудитория. Но дали принципите и изводите им не са доста близки? Преценете сами.

С тази първа статия от поредица бъдещи подобни, ще се опитаме да съпоставим някои древни твърдения, изводи и принципи за света, със съвременни научни такива, за да проверим до колко те се разминават, и до колко точно си пасват. Защото вярваме, че независимо от начините и методите – дали чрез физически експерименти, чрез мисловни такива или чрез чисто философски разсъждения, в същината на човек е заложен стремежа да търси смисъл на живота, съществуването на вселената и всичко останало. И както ще се убедите, много от новите идеи, теории и следствия, всъщност са стари такива, преоткрити със силата на научния метод.

[…] Някои казват, че светът е лош. Това е неразбиране на Живота. Те разглеждат частично нещата. Щом се откаже ръката от тялото, тя е грозна, разлага се. Ако разглеждаме света като цяло, той е красив.Човек трябва да схване целокупния Живот. Той трябва да гледа на всяко явление като част от цялото. Светът ни изглежда разхвърлян, защото го разглеждаме не като цяло, а като части. Между всички неща съществува вътрешна връзка. Всеки въпрос трябва да се изяснява от гледището на цялото човечество. То е велик организъм, държавите са негови системи, обществата – органи на тези системи.

Човек трябва да разбира своето предназначение като част от общия организъм и там да намира своето място. Какво ще стане с организма, ако всяка клетка иска да живее самостоятелно? Ще се разпадне. Тази идея е прокарана в Писанието с думите, че всички хора представляват тялото Христово. Ако един лист падне от дървото, ще има ли същите отношения каквито имат другите, които са на дървото? Цялото човечество представлява едно дърво и всеки човек е лист от това дърво. Всяка промяна, която става в цялото, се отразява и върху частите и обратно. Много от страданията и радостите на хората се дължат на някаква промяна във Всемира или на страданията и радостите, които другите Същества преживяват и те ги възприемат.

Всеки човек трябва да се съзнава като част от общия организъм и да работи за благото на последния.

Личният живот дава условия за злото. Ако само един пръст на ръката иска да вземе участие в една работа без участието на другите пръсти, той не може да свърши нищо. Знаете ли какво нещо е самотията? Няма по-страшно нещо в света от нея. Самотния човек може да се уподоби на пръст, отрязан от ръката и захвърлен далече някъде. Няма по-голямо нещастие за този пръст. И няма по-голямо щастие за пръста от това да седи на ръката и да върши своята служба в цялото.

Туриш ли мисълта да живееш за себе си, турил си началото на своята смърт.

Хубавите дрехи са направени от тънки влакна. Ако ги отделиш, те не представляват нищо. Ако влакната са съчетани добре, образуват хубава дреха. Всяко Същество има смисъл само в живота на цялото. Вие трябва да живеете за цялото човечество, за Вселената. Значи, има по-висок идеал от този, за който сега живеете. Тогава човек ще бъде ценен за всички. Отклони ли се от пътя си, всички го изоставят, всички го забравят. Който иска да стане ценен, нека вложи енергията си за повдигане на цялото човечество, т.е. за общото благо. Така ще се свържете с Разумните Същества, които ви помагат.

И така, пишете, свирете, работете не за себе си, не за своята слава, а за славата на Онзи, който ви е дал условия да се проявите. Не работите ли с това съзнание, всичко ще изгубите. Вие очаквате като свършите една работа да получите голяма заплата, да се прочуете. Това е обикновеният живот.

Като раздаваш ябълки, най-малката остави за себе си. Ако оставиш за себе си най- хубавата, най-голямата ябълка, след хиляди години макар, ще ти дойде едно голямо нещастие. […] –

Из „Изворът на Доброто“ – Беседи с Петър Дънов

„Разберете, че всяка една молекула изграждаща тялото ви, както и атомите съставляващи същите молекули, могат да бъдат проследени до момента в който са започнали началото си, в ядрото на масивна звезда, експлодирала за да даде началото на съществуването на елементите на живота. Така, че всички ние помежду си сме свързани биологично, химически със земята, и на атомно ниво с всяка част от Вселената. Доста яко! Това ме кара да се усмихвам, и да се чувствам доста голям в крайна сметка. Но това не означава, че сме нещо повече от Вселената, ние сме част от нея. Ние сме във Вселената и тя е вътре в нас.“ – Нийл деГрас Тайсън

http://fresh-science.com/zakona-za-chastite-i-zakona-za-tsyaloto/

 тагове:закон, части, цяло

Практични упражнения при болки в гърба бр.167

Болки в гърба

Болките в гърба често са причинени отобездвижване или неправилна стойка. За да противодействаме на болката, трябва да се раздвижим. Движенията обаче не бива да са прекалено резки и натоварващи, тъй като могат да влошат още повече състоянието ни.

Най-подходящи за случая са упражненията, характерни за йогата, или комплекси отгимнастиката. Ето и няколко такива, с които ще почувствате мигновено подобрение.

Като за начало, осигурете си проветриво помещение, в което да можете да се движите свободно. Облечете се с удобни спортни дрехи и си пригответе за трениране. Такава можете да намерите във всеки спортен магазин. Ако няма как да се снабдите със спортна постелка, използвайте одеяло.

1. Легнете върху постелката на пода по гръб. Свийте едновременно коленете, след което изпънете единия си крак напред и го долепете до постелката. Обхванете коляното на свития крайник с ръцете и плавно го придърпайте към гърдите си. Пребройте до пет и го отпуснете. Повторете упражнението и с другия крайник.

2. Легнете по гръб върху постелката и се отпуснете. Вдигнете нагоре лява ръка и десен крак, като ги изпънете максимално. Изпълнете упражнението 15 пъти и повторете с противоположните крайници;

Упражнения

 
 

3. Застанете върху постелката на колене и ръце. Бавно изнесете единия крак назад и се старайте да го вдигнете до нивото на задните части. Задръжте така 5-6 минути и върнете в начална позиция. Повторете и с другия крак. Изпълнете упражнението 15 пъти;

4. Седнете на коленете си и опънете глезените си назад. Сега седнете върху петите си и изпънете ръцете си максимално напред, като ги залепите за постелката. Задръжте така 20 секунди и починете;

5. Легнете по корем върху постелката. Стегнете коремните мускули и изпънете едновременно лявата ръка и десния крак. Пребройте до 5 и повторете упражнението с другите два крайника. Изпълнете упражнението десет пъти.

Повтаряйте движенията поне веднъж всеки ден или по няколко пъти седмично. Започнете с по-бавно темпо и с времето го увеличавайте. Възможно е в началото да се изморявате лесно и тренировките да ви се струват непосилни. С времето обаче това ще се промени и ще сте готови да изпълните дори и по-сложни комплекси.

В случай че усетите остър дискомфорт, докато изпълнявате някое от упражненията, спрете и не го повтаряйте. Консултирайте се с компетентен кинезитерапевт, който да ви предложи подходящи за вашия случай комплекси

В Златосел откриха бр.167

  неизвестни досега на науката мегалити

В Златосел откриха неизвестни досега на науката мегалити
Снимка: https://bg.wikipedia.org

 

Нови, неизвестни досега на науката мегалитни съоръжения, бяха описани по време на експедиция, начело с траколога проф. Валерия Фол. За откритията се разказва в новия брой на Списание 8.

Едното от новооткритите съоръжения е долмен (камера, сглобена от каменни плочи), който според проф. Фол е най-големият, откриван досега на наша територия. Долмените (на бретонски: taol maen — каменна маса) са мегалитни съоръжения, изградени от няколко положени отвесно каменни плочи, които образуват камера и са покрити с друга каменна плоча. Названието произлиза от външния вид на обичайните за Европа конструкции — повдигната на каменни опори плоча, напомняща маса.

Само покривната плоча на мегалита има площ от над 25 кв.м. Освен с размерите си съоръжението впечатлява и с местоположението си – намира се в Средна гора над с. Златосел, община Брезово. Долмени в този район не са откривани, находката разширява ареала, в който тази архитектурна и строителна традиция е регистрирана на наша територия – досега се смяташе, чедолмените са разпространени само в Сакар, Странджа и Източните Родопи.

Долменът е с перфектна ориентация на изток и според археоастронома доц. Алексей Стоев отразява много напреднало астрономическо знание.

Долмените са гробници и са най-ранните примери за монументална гробична архитектура по нашите земи. Този над с. Златосел е много ранна (поне от второто хилядолетие пр.Хр.) фамилна гробница на тракийска царска фамилия или на местен парадинастичен род. Че тракийски парадинастичен център е съществувал в района, е известно отдавна.

Експедицията попадна и на гигантско каменно „яйце“, изправено на острата си страна над нарочно издълбан улей в материковата скала. Според проф. Фол то отразява вярвания на древните, свързани със свещеността на камъка, и символизира раждането на живота. В старателно заравнената скала около яйцето са вдълбани жертвеници, ритуални площадки и стълби.

 http://novinite.bg/articles/99258/V-Zlatosel-otkriha-neizvestni-dosega-na-naukata-megaliti

 тагове: Златосел, науката, мегалити

Уникална монета прекроява историята бр.167

  Солун е бил част от България

20160515.rknyclrjeq

Монета от епохата на цар Иван Асен II /1218-1241 г./ преобръща всички теории и доказва, че Солун е бил част от Българската държава. Това заяви за БГНЕС известният финансист Тенчо Попов, който повече от 40 години се занимава с нумизматика.

През първата половина на 13 век България изживява своя апогей при първите Асеневци. След падането на Константинопол и Византия под ударите на рицарите от Четвъртия кръстоносен поход, Второто Българско царство се превръща във водещата сила в европейския югоизток.

На 9 март 1230 г. се състои прочутата битка при Клокотница. Цар Иван Асен II разбива вероломния епирски и солунски владетел Теодор Комнин и както съобщават хронистите от онази епоха завладява неговите земи от Одрин до Драч. Но каква е съдбата на Солун?

„За съжаление няма запазени данни какво точно се е случило със Солунската империя. Учените са се разделили на две групи. Повечето от тях казват, че тя продължава да съществува като деспотство под управлението на Мануил, брата на Теодор Комнин.

Той е получил това звание от брат си Теодор Комнин“, разказва Тенчо Попов. Монетата, с която се е сдобил г-н Попов, опровергава всички тези теории. На нея са изобразени две фигури. Т.нар. старша фигура коронясва младшата.

До старшата фигура има надпис и тя е единствената монета със запазен надпис. „Този надпис е ЧР Асен, т.е. цар Асен. При това с две типично славянски букви Ч и буквата, с която се описва звука Е, т.е. славянския ЯТ. Следователно надписът е славянски“, разкрива експертът и уточнява:

„Дясната фигура е на цар Асен, а лявата фигура до нея стои надпис Мануил. Това всъщност показва, че цар Иван Асен дава деспотско звание на Мануил и Солун е част от Българската държава“. Тенчо Попов се занимава с нумизматика повече от 40 години.

За съжаление този факт дълги години не се признава от световните учени, още повече от гръцките, въпреки многобройните документални доказателства. „Този път тези доказателства ще бъдат подкрепени от такъв материален извор като тази монета.

Тя е неопровержимо доказателство затова, какво се е случило в Солун след битката през 1230 г.“, категоричен е Тенчо Попов. Той иска да представи тази монета на Световния конгрес на византолозите в Белград, където ще присъстват най-големите специалисти в тази област.

„Искам да представя монетата пред тях, за да може истината за Солун да влезе в историята“, добави Тенчо Попов. Любопитна е историята как той се е сдобил с тази изключително рядка монета.

Тя е закупена на аукцион в САЩ, където е била грешно определена като византийска монета на император Алексий III и по тази причина тя е придобита за … „елементарната цена от 25 долара“.

„Никой от колекционерите не е погледнал добре монетата и не е разчел добре надписа. Но така много често се случва в колекционерството. Уникални неща могат да се придобият практически като подарък, защото хората, които ги продават не разбират какво продават. Но това изисква много, много сериозна компетентност при този, който купува“, сподели Тенчо Попов

http://velikabulgaria.eu/tag/%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%8F%D1%82%D0%B0/

 тагове: уникална, монета, историята

НАУКА МИСТИКА РЕЛИГИЯ БР.167

Наука, мистика, религия

 

Поради догматизма и изкуственото противопоставяне на наука, мистика и религия, е необходимо да отхвърлим всички мнения, предразсъдъци и манипулации по темата и да потърсим обективно и непредубедено паралел между тези три взаимно допълващи се традиции.

Западната наука е материалистична. Тя изхожда от постулата, че материята е първична и започва да изучава мирозданието отдолу нагоре – от външните проявления, през природните закони, към основните принципи.

Източната наука е мистична. Тя изхожда от чистата логика и разглежда мирозданието отгоре надолу – от началото на началата, от първопричината, през основните принципи и природни закони, до видимото проявление на Вселената.

Те говорят за едни и същи природни явления, но със съвършено различни изразни средства, като при това се допълват взаимно.

Академичната наука разглежда мирозданието обективно, т.е. като предмет, и въвежда система от понятия – научна терминология, с помощта на която излага систематично знанията ни за природата. Нека обърнем внимание, че едно познание става научно, когато използва математиката.

Мистиката разглежда вселената от една различна гледна точка – едновременно обективна и субективна. Тя въвежда това, което в науката наричаме паралелни теории. Например ако от гледна точка на материалистичната наука човек умира, от мистична гледна точка той преминава в друга вселена или в друго измерение. Забележете, че и двете твърдения са верни, но в първия случай говорим за тялото на човека, а във втория – за съзнанието. Аюрведа говори за доши, каквито няма в материалната наука. Това са абстрактни понятия, а не реални, физически. С тяхна помощ се изгражда една много опростена теория.

Религията, на свой ред, разглежда мирозданието изключително от субективна гледна точка. За разлика от материалната наука, тук основният постулат е че първично е съзнанието и то поражда материята. Акцентът е изцяло върху житейската философия и смисъла на живота. Тук се разглеждат онези природни явления, които имат значение за човешката душа и нейния вечен живот. Основна задача на религията е да бъде достъпна за всички и да предпазва хората от основни заблуди. Затова и терминологията е взета от обикновения език, като при религиозното познание наблюдаваме три степени на тълкуване на знанията – буквално, символично и мистично. Буквално възприемаме поученията и постъпките на Учителите (месии, пророци, апостоли, светци) с които те ни дават наставления за живота. В символи се дават абстрактните знания, както притчата за сеяча, разтълкувана от самия Христос. Цялостното религиозно познание е една митология, която в символи ни рисува картината на вселената и пътя на живота. Това е мистичното познание. То е предназначено за по-напредналите души и то се предава от учител на ученик, като тълкувание на скрития смисъл на думите и символите.

Друг начин за разкриване на това знание е паралелът с материалната наука, който ни изяснява дълбокия научен смисъл на езотеричното познание, скрито в религиозните текстове, както и значението на съответните символи. Тук можем да посочим като класически примери сътворението на вселената, устройството на енергийното тяло на човека, описанието на „небесата“ – виртуални или висши светове, символиката в астрономията и др.

Например в християнството чакрите са наречени светилници или печати в книгата на живота, а енергийните канали (меридиани) – реки (което е значението и на санскритската дума нади). Еволюционната теория обяснява как в началото вселената е тънела в мрак, докато се образуват първите звезди, впоследствие се раждат световете, животът се появява във водата, излиза на сушата, и в развитието си достига до разумни същества. В религията това сътворение е обяснено с друг, приказен език, като етапите в развитието са същите и няма никакво разминаване с академичната наука. Говорим за сътворението и развитието на материалния свят.

Мистиката разглежда този процес от друга гледна точка – еволюцията на съзнанието и на душите. Тя не описва процесите в материалния свят, а в духовния. Затова говори за инволюция и еволюция, за навлизане в материята и възход на духа.

Задачата на науката на съвременния етап е да разкрие връзката между тези три вида познание. Този процес трябва да доведе до едно интегрално познание и разбиране на нещата, до една „теория за всичко“ или Теория на Великото Обединение, както я наричат учените.

Все по-очевидно е обаче, че активно се пречи на този процес, както и на много други естествени процеси в развитието на обществото и познанието. Колкото повече се развиват знанията, технологиите и обществената йерархия, толкова повече властта се изражда и корумпира и засекретява неудобните за нея знания. Тя се превръща в спирачка за естественото развитие на обществото и го тласка насилствено към самоунищожение.

Поради тази разлика в терминология, подход и гледна точка и поради масовото невежество – тъй като тези науки не се изучават и не се огласяват, хората не разбират за какво става дума, а политическата мафия прилага винаги принципа „разделяй и владей“. Вместо да се обясни на учениците, че материалната наука и религията имат различен предмет и различна терминология, те умишлено се въвеждат в заблуждение, че уж религиозното познание било основано на невежество и суеверие. По този начин се насажда един атеистичен фанатизъм и вместо да се дадат знания, се задълбочава невежеството – един коварен метод на властта.

Съдбоносната грешка, която правят всички хора по света, е че се предоверяват на авторитети и власти. За да се гарантира обективност и истинност на знанието, е необходимо да приложим научният подход: всеки може (и трябва) самостоятелно да провери – експериментално или теоретически, всеки въпрос, който го вълнува.

Както е казал великият Антоан дьо Сент Екзюпери, истинските неща са невидими за очите. Те се виждат със сърцето. Трябва да добавим – и с разума.

*    *    *

Достиженията на съвременната академична наука ни дават възможност да направим паралел между знанията на Изтока и Запада и да формулираме Теорията на Великото Обединение – мечтата на учените.
„Първата глътка от чашата на познанието прави човека атеист. На дъното на чашата обаче го очаква Бог!“ е казал немският физик Вернер Хелмхолц. Съвременната теоретична физика достигна дъното на тази чаша в лицето на академиците Генадий Шипов, Анатолий Акимов и Божидар Палюшев и обясни загадките на т.нар. „паранормални“ явления, както и привидните парадокси в науката. Във вселената няма „свръхестествени“ явления. Всичко се подчинява на неумолимата логика на природните закони. Ограничени са нашите знания за тези закони.

Съществува теорема, която гласи, че една информационна система, която съдържа в себе си други такива системи, притежава степен на организация, не по-малка от тази на отделните й компоненти.
Ако приложим тази теорема към нашата Вселена, тя доказва, че Вселената е висше разумно същество (което ние наричаме Бог) тъй като ние сме разумни същества и сме частици от тази огромна система. Това е строго научно доказателство, срещу което никой не може да възрази. Въпреки това до ден-днешен се спекулира с въпроса „Има ли Бог“.

Най-важните за човека въпроси са каква е нашата същност и какъв е смисълът на нашия живот, какви са законите на живота и кои са нашите приоритети, какво представлява вселената и как да взаимодействаме с нашето обкръжение.

Ще формулирам накратко отговорите на горните въпроси от позиция на трите познавателни традиции, които разглеждаме, като всеки от тях се нуждае от по-подробно доказателство.

Материалистичната наука разглежда предметната страна на нещата и не се интересува от тяхното информационно (духовно) съдържание. От тази позиция Вселената представлява едно спонтанно и вечно движение на енергията и материята, които постоянно създават най-разнообразни проявления и комбинации. Нещо като вечен калейдоскоп. От позицията на тази наука човекът е един биоробот, който се адаптира към средата и функциите си. Едни роботи програмират други. Съществува йерархична организация в обществото и разпределение на труда. Тази наука използва понятия като неопределеност и случайност, защото не разглежда информационното взаимодействие между предметите и явленията.

От такава гледна точка не може да се говори за някакъв смисъл, тъй като смисъл, цел и намерение са субективни понятия. Тук просто констатираме функционирането на една вечна машина, наречена вселена.

По-задълбоченото изучаване на тази машина обаче дава много любопитни резултати:

Материята е изградена от елементарни частици, като в микросвета се наблюдава дискретна (квантова) структура на обектите. Следователно наблюдаемата вселена е един автомат, който изпълнява определени от природата действия с квантите енергия и материя. Те на свой ред представляват възбудени състояния на физичния вакуум (пространството). Такава система, извършваща последователност от логически действия, наричаме изчислителна машина… Следователно, от гледна точка на материализма вселената е един компютър. Тъй като е безкраен и вечен, той постоянно еволюира и се самоорганизира, съгласно принципите на еволюционната теория и на логическите автомати. Вече е добре известно например, че живата клетка е биологичен компютър, чиято програма е генетичният код. Вселената е организирана на принципа на матрьошките – виртуална машина във виртуална машина, виртуална реалност в друга виртуална реалност.

Тук трябва да подчертаем, че система, която се самоорганизира и самопрограмира, притежава съзнание – тя е субект (както казахме по-горе, този субект религията нарича Бог). За да функционира такава интелигентна система, тя трябва да притежава три структурни компонента: апаратна част (хардуер), програми (софтуер) и администратор на системата (съзнание). Ето ни материалистичното тълкувание на Светата Троица.

Централно място в религията заемат понятията Бог, Дух и душа. Дух наричаме разума (съзнанието). Във Ведите Бог Шива казва: „Аз съм Интелектът, основата на цялото Мироздание.“ Понятието Душа в Космоса е равнозначно на понятието работен файл в компютъра. Душата постоянно трупа нови знания и преживявания, които възприема и осмисля на базата на досегашния си опит. Информацията в Космоса не се губи, както и енергията. Това е есенцията на тази космическа „компютърна игра“, в която участваме всички ние. Само че в компютърните игри сме свикнали да бъдем богове, а не фигурките, които „щъкат по екрана“. Затова несъзнателно се стремим да заемем позиция на богове в живота. Както виждаме, животът е вечен, а различните въплъщения и животи съответстват на различните нива в компютърните игри. Също така във Ведическата митология се казва, че Бог е създал тази вселена за да се забавлява, и тази негова игра си има име – Лила. Във всяка религия се споменава, че Бог е създал човека по свое подобие (сиреч разумно същество – личност, надарена със свободна воля) за да не бъде самотен в безкрайния Космос, а да има с кого да общува.  От тази позиция смисълът на човешкия живот е да „следва правилата на играта“, да развива и усъвършенства своята безсмъртна душа и да бъде сътворец и спътник на своя Създател. „Всички същества във вселената са братя и сестри, деца на Небесния Отец и Майката Природа. Следователно трябва да имаме уважение към всичко в природата, а насилието е по принцип изключено. Бог е Любов, Бог е Светлината на познанието, а животът трябва да бъде вечен празник.“ Такава е гледната точка на религията.

Мистиката заема средно положение между религия и наука, тъй като централното понятие в мистиката е душата, т.е. субективното проявление на Вселената. Както в материалната наука, така и в мистиката всичко е спонтанна и вечна еволюция, само че тук не разглеждаме неодушевена материя, а душата на тази материя-енергия. Мистиката също твърди, че цялата вселена е изтъкана от най-различни вибрации, както и квантовата теория в науката. Този подход може да се нарече субективен обективизъм. Тук смисълът на живота е вечната еволюция – индивидуалната душа се заражда на субатомно равнище, еволюира през всички нива на организация на енергията-материя и достига до ниво, в което индивидуалната обособеност губи смисъл, при което тя се „разтваря“ в Бога, както капката в океана. Мистичната теория е подробно описана в теософията, но за разбирането й е необходим именно този ключ.

Изложените тук знания са фундаментални и необходими за изграждането на нашия мироглед. Затова би трябвало да се разглеждат като „научен фолклор“ и да достигнат до всички.

http://www.spiralata.net/kratce/index.php/polezenpat/1304-nauka-mistika-religiya

тагове: наука, мистика, религия