Monthly Archives: юли 2017

ОТВОРИ ВРАТИ

Пловдив, ул. „Княз Александър I“ №25 /Главната улица/
На 29 юни в гр. Пловдив отвори врати ново експозиционно пространство
–         Тракарт Рисърч център.
В своята дългогодишна почти 25 годишна дейност  „ТРАКАРТ“ с   Artcenter Trakart Residense и Културен център-музей „Тракарт“ положи системни усилия в структурирането на работеща икономически устойчива организация, базирана върху своя материална база и специализиран персонал от сътрудници в посоките на своята дейност. Изпълвайки със съдържание логото си „Синтез на античност и съвремие“, съвсем естествено се стигна до необходимостта „ТРАКАРТ“  да изработи и осъществи своя програма – Trakart Research Center – музейно пространство, което ще работи и като изследователски център.
Trakart Research Center е разположен на четири нива, проследяващи еволюционното  развитие и предходните ни култури – вкаменелости от палеолита  до днес. В експозицията са съвременно преплетени оригинални движими паметници на културата от единствените официално регистрирани в Пловдив частни колекции на Фондация „Тракарт-2000” и „Сбирка Ватеви“.
Витрина 1 – Палеонтология – Колекция „Вкаменелости”- „Машината на времето“
Колекция, показваща вкаменелости,  доказателства за най-старите периоди на Земята – фосили, първите цветя, риби, пълзящи, летящи, охлюви и опализирани дървета /150 млн. г./.
 
I. ниво -  Колекция  „Изкуство от страната на Догоните”
Колекцията се състои от 25 скулптури и маски африканско изкуство от Страната на Догоните. Единствена по рода си колекция, представяща културата на Догоните, живеещи в централното плато Бандиагара – Мали в Африка, на юг от река Нигер. Населението наброява 300 000 души и самобитната им митология е отразена в ритуалите, танцовите маски, дървени скулптури и своеобразна архитектура. Експозицията ни въвежда в епохите на зараждането на човешкия геном – култа към Сириус и космогонията на догоните и културата „Телем“.
II.  ниво -   Колекция – Праистория „Култура Марица”
Археологическата култура „ Марица“ представя живота на населението, обитавало Тракия и Родопите през ранната каменно-медна епоха (5000-4650 г. пр. Хр. ). Чрез сравнителен стратиграфски анализ на известните до 1966 г. обекти тя разграничава четири фази в развитието на културата и определя характеристиките им. Първите три фази принадлежат на ранната каменно-медна епоха, а четвъртата – на прехода към късния халколит. Центърът на Култура „Марица“ е в Тракия, но тя оказва влияние върху целия Балкански полуостров и Европа.
За пръв път в стратиграфски контекст ранният етап на халколита е проучен в гр. Пловдив, на селищната могила Яса тепе край Белащенска река (разкопки на Петър Детев). Култура „Марица“ е открита и на  селищна могила край Златитрап; Костиево; Борец; Кукова могила при Дуванли; Девебарган (днешен гр. Марица, Хасковско); Юнаците, Пазарджишко; Кирилово, Новозагорско; както и на Плоската могила в квартал Филипово/Пловдив (при спасително археологическо проучване през 2015 г. от археолозите Росица Миткова и Веселина Вандова).
III. ниво -  Колекция Антично изкуство „Сбирка Ватеви”
Събирана в продължение на няколко поколения, днес колекцията наброява    над  5 000 експоната от праисторията до наши дни – оръжия, сечива, лампи, медицински инструменти, апликации, статуетки, съдове от сребро, бронз, стъкло, керамика, накити, амулети. Някои артефакти доскоро са били неизвестни за науката.
IV. ниво – Колекция Антично изкуство Фондация „Тракарт-2000“
Фондация „Тракарт-2000“ е неправителствена организация регистрирана в обществена полза и в продължение на 18 години работи в сферата на опазването, експонирането и представянето  на културно-историческото ни наследство.
 
Работно време:  без почивен ден
Работно време – 10.00 – 18.00 часа
Цена на входни билети:                        
Възрастни  – 5.00 лева;
Ученици, студенти, пенсионери – 3.00 лева
Хора със специфични потребности и деца до 8 г.- безплатно
Комбиниран билет за Trakart Research Center и Културен център-музей Тракарт – 8.00 лева
Комбиниран билет за ученици и пенсионери – 5.00 лв
 информацията предоставя Мария Герасова- Спасова

Пловдив става световна столица на гребните спортове това лято През това лято

  Пловдив ще е истинска световна столица на гребните спортове. “Градът под тепетата” от 14 до 16 юли приема Европейско първенство по кану-каяк за мъже и жени, а от 19 до 23 юли са стартовете от световния шампионат по гребане, предаде кореспондентът на БГНЕС в града. „За 12 календарни дни на Гребния канал в Пловдив ще има две много големи първенства – това е организационно предизвикателство, каквото досега не сме имали. На нас ни остава една нощ на 16 юли, за да подготвим трасето от кану-каяк за гребане. В отлични отношения сме с организаторите на Европейското първенство по кану-каяк, имаме договорки и правила, които ще спазваме. И ако няма някакви извънредни ситуации, причинени например от лошо време със силен вятър, смятам, че няма да имаме никакви проблеми“, заяви главният организатор на гребните първенства Иван Попов. Състезателните коридори за Световното първенство по гребане в Пловдив от 19 до 23 юли са шест плюс два резервни, като всеки от тях е с ширина 12,5 метра. „Ще трябва да променим това, което ни оставя кану-каякът от своето Европейско първенство. Те имат различни състезателни дистанции – от 200 метра до 5000 метра, но най-дългата им реална дистанция е 1000 метра, защото състезанията са организирани така, че да „въртят“ повече пред публиката. Ширината на коридорите им е 9 метра. Иначе казано ние не можем да използваме същите съоръжения, които имат състезателите по кану-каяк. Дори стартово им устройство е непригодно за нашите лодки, така че ще трябва да направим и нашият стартов комплекс, който е по-различен заради дължината на лодките“, обясни още Иван Попов. Световната федерация по гребане FISA има сключен договор за времеизмерване с швейцарската фирма Суис тайминг. Швейцарците мерят времето на гребните лодки с точност до четвъртия знак след секундата, като е осигурен и фотофиниш за всяка гонка. По същия начин се измерва времето само на състезания от Формула 1 и ски. През последните години Пловдив се утвърди като отличен домакин на състезания по гребане от най-висок ранг. В града се проведоха успешно Европейско първенство за мъже и жени (2011 г.), Световно първенство за юноши и девойки и мъже и жени в неолимпийските дисциплини (2012 г.) и Световно първенство за мъже и жени до 23 години (2015 г.). България подаде кандидатура за домакинство и на кръг от Световната купа за мъже и жени през 2019 г. и Световно първенство за юноши и девойки, мъже и жени до 23 години и неолимпийски дисциплини за мъже и жени през 2020 г. Разглеждането на кандидатурите ще бъде на 10 юли по време на заседанието на Международната федерация по гребане (ФИСА) в Люцерн (Швейц). През миналата година в Пловдив се проведе Европейско първенство по кану-каяк за юноши, девойки и младежи до 23 години. Догодина предстоят Световно първенство по гребане за мъже и жени и Световно първенство по кану-каяк за юноши, девойки и младежи до 23 години. Точно десет часа през нощта на 16 юли е времето, за което 35 техници, гребци и доброволци ще преправят Гребния канал в Пловдив от трасе за състезания по кану- каяк, в трасе за Световното първенство по гребане за мъже и жени до 23 години. На 17 юли сутринта Гребният канал трябва да изглежда така: стартово устройство за лодки с различна дължина от 7,5 до 18 метра, трасе от 2000 метра, ясно обозначено със специални поплавъци и финал пред трибуните на гребния комплекс. /БГНЕС

http://www.bgnes.com/sport/drugi-sportove/4518321/

ДНЕС Е ИЛИНДЕН

На днешната дата – 20 юли, българската православна църква почита паметта на Свети пророк Илия.
Според старо поверие на Илинден хората не трябва да влизат в реките и в морето, защото може да се удавят, тъй като на своя празник св. Илия обичал „да си взима курбан”.

Обреди и традиции
В българския народен календар Илинден е най-обичаният летен празник по време на жътва и вършитба. Наричат го още Гръмовник, Гръмоломник, Гръмодел. В народните представи св. Илия се разхожда по небето със златна колесница и търси да убие ламята, която пасе житата. Той хвърля по нея огнени стрели, при което се получават гръмотевицата и светкавицата. Когато пък има светкавица без гръм, това е огън, който излиза от ноздрите на конете, впрегнати в колесницата му. На този ден възрастните разказват приказки и пеят песни за Свети Пророк Илия, който кара огнена колесница с шест коня по небето и измолва от Бога за тях здраве и благополучие, хубаво време и плодородие.
Традицията повелява на този ден да се заколи курбан в чест на светеца. Обикновено се избира най-старият петел, т.нар. „баща“. Стопанката на къщата става рано призори и замесва погача„боговица“ и „колач“ за свети Илия. Често селските сборове се организират на този ден. За здравето на всички се принася в жертвоприношение мъжко чифтокопитно животно – вол, теле или бивол. Готви се курбан, който се освещава. Край могила, параклис, оброчище или стари дъбови дървета извън селото се нарежда трапеза. Според вярващите само така ще могат да умилостивят светеца и да опазят селището и реколтата си от наводнения и градушки.
Според народните поверия на Илинден не бива да се работи, за да не се разсърди светията.
Не бива и да се къпете в морето, дори да влизате във водите му, защото на този ден морето взима най-много жертви курбан за светеца.
На този ден имен ден имат:
Илия, Илиян, Илияна, Илko, Илka Информация за Илинден
На Илинден празнуват още: 
Абаджиите, кожухарите и терзиите, чийто покровител и свети пророк Илия. 
https://www.vesti.bg/…/praznik-e-imen-den-imat-vsichki-koit…

 

180 години от рождението на Васил Левски

България се прекланя пред подвига на Апостола

307-398-vasil-levski
На днешния ден преди 180 години в България се ражда един от най-смелите си герои, оставил светла диря в народната памет. Да преклоним глава и да си спомним за Левски, живота му, преминал с мисъл за Родината и нейното освобождение, и делата му.
Васил Иванов Кунчев е роден на 18 юли 1837 г. в град Карлово в семейство с общо пет деца. След смъртта на баща им, юношата Васил и двамата му братя поемат грижите за семейството. Няколко години по-късно е поверен на вуйчо си Василий, който е монах в Хилендарския манастир в Карлово. Васил също приема монашески сан през 1858 г. в Сопотския манастир и се назовава с църковното име Игнатий. На следващата година е ръкоположен за йеродякон.
Църковните дела не са били достатъчни на будния младеж и през 1862 г. той заминава за Сърбия, за да се включи в Първата българска легия на Раковски. Така пред него се откриват идеите на освободителното дело, организирането на чети и бунтовничеството. Целта е “събуждане” на народа към въстание срещу поробителите. Преминал през четата на Ильо войвода и кратко отшелничество в Румъния, Левски се завръща в родния си град. Навръх Великден през 1864 г. в Сопот, дякон Игнатий сам отрязва дългите си монашески коси и поема по пътя на революционната дейност. Русите къдрици на Апостола и днес се пазят в параклис до родния му дом в Карлово. Предусещайки гибелта си, Левски заръчва на майка си да погребе косите му, ако загине някъде далеч.
През следващите няколко години Дякона учителства в Карловско и Еникьой, пътува до Яш за среща с Раковски, става знаменосец на четата на Панайот Хитов и участва във Втората легия на Раковски в Белград. Междувременно посещава Румъния няколко пъти, след което започва да обикаля България, за да създаде на място революционни комитети. Животът на Апостола е бурен и изпълнен с опасности. Постоянните му пътувания до Румъния, обиколките в села и градове на Родината, са забелязани от турските власти и той е следен зорко. Въпреки това, уменията му да се представя под различни самоличности му помагат да избегне ареста.
През лятото на 1872 г. Левски напуска Букурещ и се отдава на апостолската си дейност. През септември същата година дяконът получава нареждане от революционния комитет за вдигане на въстание, но се противопоставя и решава да прибере бунтовническите архиви от Ловеч и оттам да се прехвърли отново в Румъния. Организираният обир на пощата в Арабаконак, с което Левски не е съгласен, се проваля, но тогава турската полиция вече е по петите на славния революционер.
На 27 декември 1872 г. Апостола на свободата е заловен при Къкринското ханче (до Ловеч) и отведен в Търново.
Предателството му най-вероятно не е дело на един конкретен човек, макар най-често да се споменава името на поп Кръстьо, който е един от верните му съратници и съучредител на комитета в Ловеч.
Според съвременници и историци, обаче, това е спорно, а някои дори отричат това. Други източници насочват към Марин Поплуканов, който е председател на същия комитет. Все още няма неоспорими исторически доказателства за предателство.
Васил Левски е откаран в София, за да бъде съден. Смелият българин се защитава самоотвержено, като поема върху себе си всички обвинения. В речта си неколкократно заявява, че през годините е търсил законни пътища за промяна на живота на българите и се разграничава от всякакви криминалните действия. Въпреки това, Апостола е осъден не от съд, а от комисия, в която участват множество българи, евреи и мюсюлмани.
624-300-vasil-levski
 На 19 февруари 1873 г. Васил Левски е обесен в центъра на София, близо до днешния паметник, издигнат в негова чест през 1895 г. Гробът на един от най-великите българи и до днес е неизвестен.
Има различни версии за това къде и от кого е погребан Дякона на свободна България. Според някои мястото е в църквата “Света Петка Самарджийска” в центъра на София, но според други Левски е погребан в църквата “Свети Николай Мирликийски”. Все още не е установено с точност заупокойното място на Апостола.
Едно, обаче, е сигурно. Името на Васил Левски ще остане завинаги като символ на безсмъртие и пример за родолюбие в сърцата на българския народ.
 от интепнет

До края на 2019 г. въвеждат облачните платформи

  във всички училища в Пловдив

До края на 2019 г. въвеждат облачните платформи във всички училища в Пловдив

Съвременни образователни системи ще бъдат въведени до края на 2019 година във всички общински училища в Пловдив. Това заяви зам.-кметът по образование Стефан Стоянов на откриването в града под тепетата на първия Център за трансфер на технологии
До края на 2019 г. въвеждат облачните платформи във всички училища в Пловдив
Искра Койчева, Дарик Пловдив
 
Дигитализацията на учебния процес е важна част от пакета реформи, по които работи администрацията на града, като целта е всички учебни заведения да се интегрират към облачните системи за образование. Това ще позволи на педагозите да използват редица съвременни инструменти в образователната система и постепенно да се премине към безхартиено обучение. Ще осигури и реално интегриране на родителите към учебния процес. Всяко дете ще получи личен имейл, през който ще има достъп до база данни на училището, електронни уроци, презентации, домашни работи и т.н., подчерта още зам.-кметът. 
До края на 2019 г. въвеждат облачните платформи във всички училища в Пловдив
Искра Койчева, Дарик Пловдив
Въвеждането на съвременни технологии ще улесни работата на учителите и ще направи учебния процес по-интересен, както и ще помогне на учениците да усвоят набор от умения на 21 век, убеден е още Стефан Стоянов.
В ефира на ДАРИК РАДИО той вече заяви, че през 2017-та Пловдив ще инвестира 700 000 лева в образователна стратегия. Само през миналата година пилотно в 8 училища в града бяха въведени двете световни платформи за онлайн образование на Google и Windows. През тази година броят на учебните заведения ще нарасне с 15.
До края на 2019 г. въвеждат облачните платформи във всички училища в Пловдив
Искра Койчева, Дарик Пловдив
В новия Център за трансфер на технологии в Пловдив ще бъдат обучавани най-вече работещите в областта на просветата, заедно с техните възпитаници. Дизайнът на средата предполага удобства за екипна работа с подходящи устройства за създаване и визуализация на съдържание, преносими компютри, таблети и смартфони, зарядни станции, безжична мрежа и свързаност, каза от своя страна Александър Ангелов – управител на центъра.  По думите му,  ще се работи и върху въвеждането на асистенти с изкуствен интелект и други интерактивни елементи.
https://dariknews.bg/regioni/plovdiv/do-kraia-na-2019-g.-vyvezhdat-oblachnite-platformi-vyv-vsichki-uchilishta-v-plovdiv-2034740

ДРЕВНИТЕ БЪЛГАРИ

Преди  15 хиляди години (13хил. пр. н.е.) още по времето на ледниковия период, седемте арийски племена сключили съюз, който нарекли Идел (от иде- седем и ел- племена )и създали своята държава Идел- първата в северното полукълбо.Тя била основана от цар Джам, който бил от рода Хазан. За название на държавата  етноним на иделците  става Булгар и то означава черноглави или вълчи хора.
Идел е държава на българите просъществували хилядолетия, която по- късно в VII век от н.е. получава второто си име Булгар.Тя е една от древно- българските държави, но някога носела името на управляващата българска династия Ман (Мун, Мен, Мой) Хишден, Кумен (Кубан), Сарман и др., но територията неизменно се казвала Идел.
Протодържавата на конфедеративен принцип на северните протобългарски племена Идел (от иде- седем и ел- племена) била щастлива страна на горди, волни хора Бог-ари под синархично управление(единство на държавата и духовната власт, образци на което по- късно създават в Индия и Египет.)
В  XIII век от н. е. черногоровския княз и поет Владимир Святославович в поемата си ” Слово о полку Игореве” сравнява българските войни с вълци, така както  иделските родове и техните потомци са се наричали черни или “вълци” хора.
“Стрелкат се в полето
като сиви вълци,
чест да завоюват
а за княза слава.”
През ледниковата епоха, арийците-  иделци станали не само металурзи на света, но и най- добрите кожари и майстори  на света на кожени иделия и  особено на кожени обувки. 
Те измислили сгъваемия стол, изобрeтили кирпича и парите (кожени парични знаци, които наричало “туран” ),стремето, шапката и пушката- първоначално за мятане на камък и т. н. Широко известно е днес едно от пещерните жилища- знаменитата башкирска пещера Шулгенташ или Коновая, която е съхранили по стените си от преди 33 хил. г. пр.н. е.  рисунки на мамонти, коне и носорози. Още от тогава са вярвали в бог Тангра. При слизането си от планината в Камските равнини,( в периода на Космическата катастрофа) за поклонение  пред бога и за погребението на своите вождове, почват да строят пирамиди с пещерни гробници и храмове в тях. Не рядко, те строяли  и стъпаловидни пирамиди със седем стъпала                 ( свещената на българите цифра 7) .
Всичко това се случило преди Потопа от 9570 г. пр. н. е. След него, поради благоприятни условия, които се създават на Балканския полуостров, се заселват и живеят голямо количество първобългари.
д.и.н. Сергей Иванов от книгата му ” История на древните българи преди Новата ера” том I /2004г.
 подготви Мария Герасова- Спасова
Следва продължение

 

СЪОТНОШЕНИЕТО МЕЖДУ ДУХ И ДУША

 НАУЧНА РАЗРАБОТКА МАРИЯ ГЕРАСОВА

Авторските права запазени

Съотношението е 2 към 1. ДУШАТА  е машината, а ДУХЪТ ротора. Роторът зарежда с енергия машината и тя се задвижва. Това ще рече, зарежда се със Светлина, т. е. енергията, която осветява  ДУШАТА.  ТЯ свети с различна Светлина, според нивото на  СЪЗНАНИЕТО.
УМЪТ,това е мисълта, която задвижва СЪЗНАНИЕТО. СЪЗНАНИЕТО се отнася само за човешката същност.Чрез НЕГО, човек работи за своето ДУХОВНО УСЪВЪРШЕНСТВАНЕ. Колкото на по- високо ниво стига, толкова ДУШАТА  просветлява. Това ще рече- завишава се степента на нейното светене. Тя или силно се озонира  или радиализира (Oz, Ra). Това всъщност е работата на ДУХА.
ДУХ значи УМ, СЪЗНАНИЕ, УСЪВЪРШЕНСТВАНЕ. Те са потопени в Светлина, която има степени- слаба, средна, силна. Чрез УСЪВЪРШЕНСТВАНЕ трябва да се стремим към трета степен-  силно озонираната,която се превръща в СИЯНИЕ  и се излъчва в околното пространство. ДУШАТА се къпе в енергия. Има два вида енергия- КОСМИЧЕСКА (БОЖЕСТВЕНА) и ФИЗИЧЕСКА. БОЖЕСТВЕНАТА е ЖИВОТВОРЯЩА, а ФИЗИЧЕСКАТА чрез храната.Има и МЕХАНИЧНА която се излъчва  от ДЕПАТА, на физично ниво- Органите. Е=Ко Фи Ме. системите са двигателите. Мe> с-ми, двигатели. Те поддържат с витамини,, минерали, хормони.
Природата е към ЖИВОТВОРЯЩАТА.Това ще рече по- често да ходим всред  Природата, за  да се зареждаме с нея и да се изчистваме от токсините, които се излъчват чрез ума (мисълта.)
Умът е този, който оказва влияние върху действията. Отрицателните действия най- много влияят върху  ДУХОВНОТО УСЪВЪРШЕНСТВАНЕ, а то върху степента на светена на ДУШАТА.   Ум > токсини
Освен Слънцето, Природата зарежда допълнително с ЖИВОТВОРЯЩА  енергия, която оказва влияние върху зареждането ни със Светлина. Така и полето около нас просветлява. Става въпрос за Енерго- Информационното тяло.

ПРЕОБРАЖЕНИЕ

17512-34059-thickbox
(Матей 17; Лука 9; 28- 36; Марко 9; 2- 9)
Наближавало времето на Христовите страдания. Иисус искал да затвърди у учениците вярата, че Той е наистина Син Божи, при все, че трябва да умре. Затова, един ден взел трима от най- приближените ученици- Петра, Иакова и Иоана- и се възкачил на планината Тавор. Там почнал  да се моли. Учениците задрямали, понеже били уморени.

p18862isu11o0o1eo8qbkk6h1knv31

По едно време, учениците се събудили и видели Иисус преобразен. Лицето Му светили като слънце и дрехите Му блестели като сняг. От двете Му страни стояли пророците Моисей и Илия, и разговаряли с Иисус за Неговите страдания, и смърт в Иерусалим. Учениците се слисали, Петър казал:          ”Учителю, добре е да бъдем тук. Ако желаеш ще направим три колиби- една за Тебе,една за Моисея и една аз Илия..” В същия миг, светъл облак покрил всичко. От облака се чул глас: “Този е Моят възлюблен Син, в Когото е Моето  благоволение. Него слушайте!”
Учениците се уплашили и паднали ничком. След малко, Иисус се допрял до тях и кротко им казал: ” Станете, не бойте  се!” Когато се изправили, те видели Иисус в обикновения Му вид.
На слизане от планината, Христос поръчал на учениците  Си да не казват никому за случилото се преди. Той да възкръсне от мъртвите.
Този ден- Преображение Господне се празнува всяка година на 19 август ( 6 август ст. ст.)
 предостави Мария Герасова- Спасова

НЕПОКОРЕН

Предпочитаме спокойният живот.Събуждаме се по едно и също време,отиваме на работа и после се прибираме   в къщи.Денят ни е разпределен по часове.Планираме дори отпуската си, месеци преди да я ползваме.И това не ни притеснява.Защото, съвремието ни е толкова динамично и бързо променящо се, че не ни остава много време да мислим за нещо друго извън него.Не всички хора са като нас.Съществуват личности,за които разграфения делник е истинска тегоба.Не могат да приемат, че битието им е предначертано и не са в състояние да го променят.Често са завладявани от неспокойствие и желание за нещо ново.
Те не принадлежат на мнозинството, но са истинския локомотив на промяната.Обикновено са неразбрани и неподкрепени от останалите. Най- силните сред тях успяват да убедят заобикалящия ги свят, в необходимостта от промяната и така се превръщат в лидери на мнозинството.
212547Рихард Вагнер/Wagner/1813-1883/ е немски композитор, диригент, либретист  и музикален критик.Роден е в Лайпциг /Германия/, а скоро семейството му се пренася в Дрезден /Германия/.До 1832 година написва няколко сонати и музиката към „Фауст“ на Гьоте.В 1836 година композира увертюрата „Полша“ в често на полското въстание.Поставя първата си опера „Феите“ по приказката на Карло Гоци „Жената змей“ във Вюрцбург/Германия/.Сам написва либретото й .Вагнер е автор на либретото на всичките си опери.  През1839-42 година живее в Париж в изключителна бедност.През 1840 година се запознава с великия унгарски пианист и композитор Ференц Лист, с  който стават близки приятели.  
През 40- те години на 19 век е диригент в Дрезденската опера,където пише някои от най- големите си опери- „Риенци“,Летящия холандец“,“Танхойзер“.
Той революционизира оперното изкуство  и повишава ролята на оркестъра. Превръща театралната декламация в пеене,пеенето в декламация, а дуетът в диалог.
 През 1949 година „Танхойзер“ е поставена с триумфален успех във Ваймар,където огромно влияние има приятеля му Ференц Лист.Същата година участва във въстанието в Дрезден. Принуден е да бяга след неговото потушаване.Първоначално се укрива при Лист във Ваймар, а впоследствие с фалшив паспорт стига до Париж.Накрая се установява за повече от 10 години в Швейцария.
Там започва да пише теоретични трудове по музика-„Изкуство и революция“ /1849/,“Художественото произведение на бъдещето“/1850/,“Обръщение към приятелите“/1951/, както и най- голямото оперно произведение в историята- тетралогията „Пръстенът на Нибелунгите“.Според него, оркестърът има двупланова роля: изразителна, която разкрива душевния свят на героите и изобразителна,която рисува колоритни,често приказно-фантастични картини,които обогатяват музикалното произведение.
 През 1861 година получава амнистия и се завръща в Германия.Получава подкрепа  в лицето на баварския крал Лудвиг II,който му е горещ  почитател.С негова помощ се организират съществуващите и до днес Байройтски музикални тържества,където се изпълняват неговите произведения.  Построен е и специален музикален театър.
С цялото си дело „непокорния,“ Вагнер се стреми да докаже разбирането се за целта на музикалната драма, да  бъде средство за нравствено възпитание и да въплъщава големите исторически и социални идеи!

 Автор: Георги Караджов    

 

 

 

Вече е ясно какво се случва с душата след смъртта

Душа

Клиничната смърт настъпва, когато квантовите вещества, формиращи душата, излязат от нервната система и влязат в просторите на Вселената, обясняват учените.
Според квантовата теория съзнанието е програма за квантовия компютър на мозъка, което може да остане дори след смъртта. Това обяснява преживяванията, изпитвани от човека по време на клинична смърт.
Д-р Стюарт Хамероф, почетен професор по анестезиология и психология в Аризонския университет, решил да развие теорията, предложена някога от Роджър Пенроуз. Според тази теория същността на нашата душа се намира в структури, наречени микротубули, в клетките на мозъка.
Това, което наричаме съзнание, е резултат от ефекта на квантовата гравитация на Вселената. Тази теория е наречена Orch-OR („оркестрирана обективна редукция”).
С други думи, нашата душа не е просто взаимодействие на невроните в мозъка. Тя се състои от тъкани на самата Вселена и е съществувала още преди началото на времето.
Тази идея е близка до представите в будизма и индуизма, според които съзнанието е неотменна част от Вселената.
Клиничната смърт
При преживяването на клинична смърт микротубулите губят квантово състояние, но информацията в тях не се разрушава. Тя просто напуска тялото, връща се в Космоса и се разпределя там.
Ако пациентът е реанимиран, квантовата информация се връща в микротубулите и той може да каже: „Преживях клинична смърт.” Ако това не се случи и пациентът умре, квантовата информация остава извън тялото, вероятно безкрайно в качеството си на душа.
Признаци на клиничната и биологичната смърт
Разликата между клиничната и биологичната смърт е много малка – само няколко решаващи минути.
Клиничната смърт възниква, когато сърцето на човек престава да бие, дишането и кръвообращението спират. Организмът още може да се реанимира.
Биологичната смърт идва 4-6 минути по-късно, когато клетките на мозъка умират от недостиг на кислород. Когато настъпи мозъчна смърт, всички неврологични функции необратимо се прекратяват, тоест след клиничната смърт възниква биологична смърт.
За официален момент на биологичната смърт се смята моментът, когато лекарят определи, че мозъкът е престанал да функционира. Ако възможно най-бързо се реагира на клиничната смърт и се вземат необходимите мерки за реанимация, може да се предотврати биологичната смърт.
Източник: Daily Mail
http://megavselena.bg/veche-e-yasno-se-sluchva-s-dushata-sled-smyrtta/
 тагове: душата, ясно, смъртта