Месечни архиви: февруари 2023

ХЕРЦОЗИТЕ Дьо БРОЙЛ

Фамилиите се приемат за основни стълбове в обществото. Често тяхната история е съществена част от историята на държава, континент или направление в изкуството и науката.
Понякога, самите големи и влиятелни фамилии се превръщат в обект на изследване и пресъздаване в забележителни творби- от живописта до киното, .като по този начин израстват, като символи на самото творчество, и изкуство.
Една от най-важните провинции на Северна Италия е Пиемонт. Тя има голям принос в развитието на Италия, но и неподозиран такъв в други съседни държави. Точно от там видната благородническа фамилия- Дуковете/херцози/ Дьо Бройл се заселва в съседна Франция. И тук започва история, достойна за роман…
Морис Виктор Батенберг – УикипедияЕдин от първите Дьо Бройл- Виктор Морис се прославя в служба на френската армия и става маршал на Франция /1724/.Но постиженията му са надминати от неговия наследник Албер.Той става два пъти министър-председател на Френската република през 19 век и член на Френската академия на науките- един от 40- те безсмъртни.
За да навлезем в 20 век и се срещнем с двама братя записали името си със златни букви в историята на науката, философията и в аналите на Френската академия на науките- академията на безсмъртните.
Maurice de Broglie - WikidataПо-големият Морис дьо Бройл /Maurice de Broglie/1875-1960/ се прославя, като един от най-големите физици-експериментатори на 20 век. Но не спира до тук, разширява интересите и в други сфери на познанието, за да заслужи избирането си за член на Френската академия на науките /1934/.Защото, за да станеш неин член не е достатъчно да имаш забележителни научни постижения, но и да се докажеш, като майстор на изящната словесност на френски език. Необходимо е и да покажеш познания и интереси, които покриват различни области на хуманитарното познание- история, философия, изкуство…И тук на сцената излиза най-знаменития представител на прославения род-
Луи дьо Бройл – УикипедияLouis de Broglie /Луи дьо Бройл/1892-1987/.За тези, които не знаят името му- това е един от създателите на най-голямото интелектуално постижение на науката на 20 век- квантовата механика. За своите постижения в тази сфера получава Нобелова награда по физика .Но това което действително респектира неговите съвременници е дълбочината, с която разглежда философските последици от новите физични открития .Интересите му го отвеждат и до такива фундаментални проблеми, като как човешкото съзнание възприема заобикалящия свят, какви са неговите граници и дали света, в който живеем е познаваем за индивидуалното човешко съзнание. И всичко това на брилянтен, литературен френски език. И тогава, през 1942 година се случва нещо уникално в историята на Френската академия на науките. Луи дьо Бройл е избран за неин член на овакантеното място номер едно. А този, който го представя и приветства е брат му- Морис- член на същата тази академия от 1934 година. Това е единствен случай в историята на тази академия.
Но историята не спира до тук. Прекият наследник на славния род
Gabriel de Broglie - Alchetron, The Free Social EncyclopediaGabriel Marie Joseph de Broglie-Revel / Габриел Мари Жозеф дьо Бройл- Ревел 1931/ известен и уважаван френски историк и политик е избран за член на същата академия през 2001 год.
Една история достойна не само за увлекателен роман, но и за исторически филм по действителен  случай
 Георги Караджов

 

XXII-7

Най-  запазеното в геологично отношение е Джамбаз тепе. От юг и изток хълмът е почти непокътнат. Дори строежът на Античния театър в падината между Джамбаз тепе и Таксим тепе не е повлиял много на профила му. Тъй като камъните за изграждане на съоръжението не са добивани на място. Античният театър е построен не от сиенит, а от специално добиван мрамор от Родопите
По книгата на Николай Илчевски „Пловдив най най най най най“

ФЕНТЪЗИ

 Научната фантастика е един от най-младите литературни жанрове. Жул Верн се приема за неговия създател. Предсказанията в неговите романи продължават да се случват и днес. Жанрът еволюира в своето развитие. От една страна със засилване на научния компонент в него, от друга с включване на исторически елементи, често вдъхновени, от действителни исторически събития, случили се на земята- така нареченото фентъзи.
Първомайстор на второто направление е Джордж Толкин с неговия легендарен магнум- опус „Властелинът на пръстените“.Сред големите творци на първото се откроява американския гражданин- руски евреин Айзък Азимов.
Фентъзито доминира съвременния световен книжен пазар и този на кино, развлекателната и телевизионна индустрия. Достатъчно е да споменем най-награждавания и гледан телевизионен сериал „Игра на тронове“ и поредицата герои на „Марвел“ на компанията „Дисни“.
???? Самокритиката е слабо наказание за некомпетентността - Айзък Азимов |  Uchiteli.bgАйзък Азимов /1920-1992/ е биохимик по образование и най-влиятелния представител на тъй наречената твърда научна фантастика.Той е истински феномен- създава мистерии, критически студии, есета, научна и научно-популярна литература. Автор е на двутомна енциклопедия на „Интелигентния човек“. С Робърт Хайнлайн и Артър Кларк се признати за тримата големи във фантастиката на 20 век. Вдъхновен от епохалния труд на английския историк Едуард Гибън „ Възход и падение на Римската империя“, създава знаменитата си поредица „Фондацията“ за възникването, апогея и залеза на Галактическата империя. И така се явява вдъхновител на прочутата филмова поредица „Междузвездни войни“.Формулира трите закона на роботиката: 1.Роботът не може да навреди на човешко същество.2.Подчинява се на заповедите на човешкото същество.3.Защитава съществуването си, доколкото не противоречи на първите два закона. Те стават основа за развитието на роботиката, като философия, наука и технология. Малко известен факт е, че причина за смъртта му е- спин. Заразява се при медицински манипулации в болница.
Фантастичният ЛемПолякът Станислав Лем /1921 Лвов- 2006-Краков/ е голямото име на научната фантастика в бившия източен блок. Творбите му са обагрени от дълбокия му философски поглед към света и невероятното му чувство за хумор и самоирония. Събратът му по перо американеца Теодор Стърджън обявява през 1976 година, че Лем е най-четеният писател-фантаст в света. Шедьовърът му „Соларис“/1961/ „изследва най-дълбоките крайности на човешкото съзнание, като превръща дълбоко скритите човешки мечти в реалност“. Прочута е екранизацията по романа на великия Андрей Тарковски. Последната е с големия  Джордж Клуни. Непреходна стойност имат неговите „открития“- стихове, написани от извънземни и роботи и невъзможни за превод каламбури.
Мозъкът зад прочутия сериал „Игра на тронове“ е американския писател, сценарист, телевизионен продуцент и истински енциклопедист
  СЕГА | Дж. Р. Р. Мартин смятал Marvel за по-велики от ШекспирДжордж Р.Р.Мартин /1948/.Основно вдъхновение в живота му е един…семеен провал. Дядо му по майчина линия има успешен семеен строителен бизнес унищожен от Голямата депресия през 30- те.Но винаги, когато преминава покрай бившия си дом, независимо от бедното си съществуване, се стимулира от някогашното величие .Опитва какво ли не- практикува шах на високо ниво, пише вампирски романи и романи на ужасите.Но открива призванието си във фантастиката.Той е един от основните сценаристи и продуценти на прочутия сериал с мистерии „Зоната на здрача“. Един от създателите е и на друг сериал „Красавицата и звяра“.Междувременно научно фантастичните му произведения получават награда след награда.И тогава през 1996 год. се появява романа „Игра на тронове“ първа част от поредицата „Песен за огън и лед“ .Вдъхновява се от войната на розите в средновековна Англия, легендарната поредица на великия французин Морис Дрюон „Прокълнатите крале“ и „Айвънхоу“ на сър Уолтър Скот.
Успехът е изключителен. От поредицата излизат „Сблъсък на крале“, „Вихър от мечове“, „Пир за врани“….Основата на създаването на прочутия сериал е поставено .В момента върви с голям успех друг сериал по произведение на Мартин, който се развива векове преди времето на „Игра на тронове “.Едно от най-големите качества на поредицата е богатството и реалистичността на основните персонажи. Те сякаш оживяват пред очите ни и придобиват митични измерения.  И всичко това на прекрасен и богат английски език.
Не случайно фентъзито владее умовете и сърцата на съвременните хора.
 Георги Караджов

XXII-6

Втори по урбанизираност е хълмът Джамбаз тепе, където още преди римско време е имало обществени постройки, но те са използвали по-пестеливо естествения релеф. От юг скалните отвеси са били естествена защита, затова и дворецът на управителя е бил построен на място, тук- почти на ръба на хълма и с прекрасна гледка надолу към равнината. И до днес около сградата на биологичния факултет на Пловдивския университет са запазени скали от върха на хълма.
По книгата на Николай Илчевски „Пловдив най най най най най“

Магърдич Томасян – цигареният магнат бр.267

Едно 15-годишно момче идва от Батак в Пловдив и започва да се занимава с търговия с тютюн. Никой тогава не предполага, че Магърдич Томасян ще сложи началото на елитната българска марка цигари „Томасян“. Заедно с друг арменец – Кеворк Гарабедян, той отваря собствен магазин в подножието на Стария град, а по-късно създава и фабрика за производство на цигари.
Големия си разцвет фирмата бележи по времето на управлението на неговия син – Арменак Томасян. През 30-те години на ХХ век фабриката произвежда рекордните 1 млн. цигари само на една смяна. Това извежда фамилията Томасян сред десетте най-големи данъкоплатци в страната по онова време. Както при повечето богати фамилии, край на всичко слага национализацията през 1947 г. Тогава фабриката се влива в активите на тютюневия гигант „Родопи“.
Днес наследникът на богатата фамилия Ервант Хугасян живее в Пловдив. По-голямата част от живота си е прекарал в чужбина, като във Венецуела е притежавал и собствена фирма, занимаваща се с корпоративни сливания. Той е последната издънка на рода, чиято история ще приключи с неговата смърт.
 Таг Магърдич Томасян ,цигареният магнат
 

Петър Морозов – талантлив художник, първи в България фоторепортер и творец с безброй интереси бр.267

Роден е в Русе на 6 септември 1880 г. в семейството на руснака Петър Игнатович Морозов и русенската Елена. Баща му се озовава в Русе по време на Руско-турската освободителна война и вероятно любовта го кара да остане тук, в резултат на което в семейството се раждат четири деца – Петър, Лукреция, Никола и Прокопий. Най-големият син – Петър, наследява умението да се пресъздава света чрез молив от своя баща, който е потомък на  няколко поколения руски художници. Семейство Морозови живее в русенската махала „Мечка”, която в края на XIX в. обхваща района около хотел „Рига”. Петър рисува от малък – реката, старите къщи, случайни хора по улиците, въпреки неодобрението на Морозов-старши. Различното мнение по въпроса с рисуването не спира Петър Морозов и той продължава да твори, като старателно след това крие рисунките си, но както той сам казва „когато не можех да ги скрия от него, зле си изпащах”. Изглежда, че желанието му да изрази себе си на белия лист е било толкова силно, колкото  стремежа да сподели нарисуваното със света, защото още ученик, през 1897 г. публикуват негови работи в списанията „Звездица” и „Светлина”. Ученическите години на Петър минават в Русенската мъжка гимназия „Княз Борис” (дн. СУ „Христо Ботев”). Вероятно именно тук, под наставничеството на чешкия художник Антон Шпулак, в Петър Морозов се затвърждава  убеждението, че неговия живот трябва да бъде свързан с изобразителното изкуство. Шпулак е негов класен ръководител и учител по рисуване до напускане на училище и заминаването на Петър Морозов в София, където се записва в Рисувалното училище при професорите Иван Мърквичка и Антон Митов. Както сам Морозов си спомня „през есента на 1898 г. с тридесет лева в джоба и две, три ризи, гащи и чорапи отпътувах или по- право избягах, тайно благословен от майка си”. Животът му в София започва в голям недоимък, в общежитието на Рисувалното училище, който според художника се дължи на факта, че бедните ученици са с логично ограничени средства, а учениците от заможни семейства, са лишени от финансиране, като наказание от техните родители, задето са избрали рисуването за своя професия. Първата учебна година на младия Морозов минава в пламенно рисуване, което води до бързият му напредък. Тогава идва лятната ваканция. Годината е 1899-та, а в своите спомени (които ще пресъздадем дословно, за да се усети духа на времето),   Морозов записва следното: „Ваканцията прекарах с Христо Петров от с. Красен, който беше една година по-напред от мен в училището и една година беше учил в Художественото училище в Букурещ. Устроихме първата художествена изложба в Русе, в училището Ангел Хаджиоглу” (дн. „ОУ „Отец Паисий”) с всичко, което бяхме успели да изработим до тогава – в училището и самостоятелно: орнаменти, актове, моливни рисунки, с перо или пастели и пр. За покриване на разноските, поставихме на входа тава с  надпис „Кой, каквото желае да подари” и събрахме около 315 лева, които и поделихме с Петрова. От любопитство целия град се изреди  да види изложбата ни и пангара ни се пълнеше всеки ден с по пет пари, десет пари от всеки посетител. Няма да забравя една много стара бабичка, която едва се движеше. След като изгледа всичко, дойде при нас „зографчийте”, извади от възела на пошчето си пет пари, пусна ги в пангара, взе ми ръката, целуна я и каза „златна ти е ръчичката, баба” – мен се търкулиха сълзи по бузата. Русчук, по онова време, пръв виждаше да се рисува по улиците от натура. Много чудноватости се случваха през време на рисуването ми на разни улици, къщи, джамии. Веднъж за малко не ядох пердах, ако не бях с време си плюл на петите. Стопанинът на една интересна стара къща, която бях седнал да рисувам, се разхождаше нервно с цепеница в ръка по двора и нещо мърмореше. След малко започна да ме псува и пъди да не „снемам” план на къщата му. Къщата му била под давия (остар. „съдебен процес”) и той мислел, че съм бил изпратен  от душманите му да снемам план на къщата му за съда. Аз му се изсмех на глупостта, но той ми се разсърди и ме подгони с цепеницата. Едва успех да избягам, последван от псувни и клетви на жена му. При друг случай, когато рисувах друга интересна къща в „Гирдапа” (около църквата „Света Троица”) стопанинът пожела да му продам акварела. Казах му мисля 12лв. Той ме погледна уплашено и направи с ръка знак, да не ми хлопа чивията. Питам го какво дава. – „Книгата” да струва, каза, двайсет пари, гюндюлука ти (остар. „надница”) – един час работа – също двайсет пари и от мен двайсет – на ти шейсет пари, каза, да ме поменаваш. Един ден се запътих за околните села и стигнах до с. Пиргос (дн. с. Пиргово). Хареса ми каменния мост и седнах до реката да рисувам. След малко бях заобиколен от пандурите (остар. „пазачи, с полицейски задачи”) на селото, хванаха ме, вързаха ме и ме откараха в общината. Затвориха ме в нещо като кочина. Там престоях без храна цяла нощ. На другия ден ме закараха пред общинския съвет на съд. Обвиниха ме в шпионство, загдето съм рисувал стратегически каменен мост, строен с военни цели. Нещастие беше, че по това време инцидента между Румъния и България по въпроса Мухайляну, засилваше подозрителността на постъпката ми. Тъкмо в най-критическия момент да бъда осъден се яви един млад човек и като чу името ми, разбра че аз съм автор на ребусите във в. „Звездица” и се отнесе много сърдечно. Взе ме под свое покровителство и ме изпрати в Русе. Това беше даскала на с. Пиргос. Когато рисувах вътрешността на къщи или дворове  у непознати мен хора или пък съм седнал на някоя вратня, първата работа на домакинката беше да ми донесе на поднос лъжичка сладко, кафе и вода. Това беше трогателно от страна на тогавашните простички домакини и свидетелствуваше уважението им към изкуството. Често пъти еснафлии хора ми оставаха върху скицелбуха (скицник) по пара. Такива бяха по онова време понятията за изкуство, в един от най-интелектуалните градове на България…”
След години Петър Морозов ще се превърне в един от най-популярните художници в България, нееднозначна фигура, която можем да срещнем на неочаквани места. Малцина знаят, че той е първият български фоторепортер (към  създадения през 1912 година всекидневник „Утро”). Ще се изявява като активен общественик, създавайки Дружеството на независимите художници. Петър Морозов е автор и на една особена и отдавна забравена рекламна практика, която му донася допълнителна популярност (за цигарените кутии на фабриката „Картел” той рисува хумористични картинки, предназначени за забава на пушачите). Ще създаде стотици рисунки, акварели, пастели, акватинти и живописни платна, в които пресъздава автентичния образ на старинни наши манастири, църкви, къщи и мостове, величествени кътове из България. Ще организира над 40 самостоятелни изложби у нас, в Европа и в Америка. Ще нарисува портретите на свои бележити съвременници – Иван Вазов, П. Р. Славейков, Дора Габе, Евгения Марс, Кирил Христов и др. А ние можем само да се вдъхновяваме от този невероятен творец, защото както е казал Салвадор Дали “Художник не е онзи, който се вдъхновява, а онзи, който вдъхновява другите”.
Толя Чорбаджиева
Държавен архив – Русе

МЪДРИ МИСЛИ БР.267

мъдри мисли, мисли за живота, цитати, мъдрост, хубави мисли
Точката в една история винаги е начало на следващата. Стената, в която животът те е блъснал с всичка сила, става част от нов дом. – Елчин Сафарли
Съди за всеки свой ден не по това колко си пожънал, а по това, което си посял.
Човек никога не е нито тъй щастлив, нито тъй нещастен, както си въобразява. – Франсоа дьо Ларошфуко
Трите най-съществени елемента на щастието са: нещо, което да правиш; някой, който да обичаш; нещо, в което да вярваш. – Александър Чалмърс
Започни да правиш това, което най-много желаеш, още сега. Животът няма да трае цяла вечност. Имаш само този момент, блещукащ, като звезда в ръката ти, и след това разтапящ се като снежинка. – Сър Франсис Бейкън
Ако са ти останали само две монети, похарчи едната за хляб, за да ти даде живот, а другата похарчи за цвете, за да придадеш смисъл на този живот. – Китайска поговорка
Най-голямото предизвикателство в живота е да се радваш на всичко и да не се привързваш към нищо. – Андрю Матюс
На света няма нито щастие, нито нещастие; има само сравнение на едно състояние с друго, нищо повече.
Времето ви е ограничено. Не го пропилявайте, за да живеете нечий чужд живот. – Стив Джобс
Не си задавай въпроса от какво се нуждае светът. Запитай се какво те кара да се чувстваш жив, излез и го направи. Защото светът се нуждае от хора, които живеят истински. – Харълд Уитман
Миналото не се връща никога.
Грижете се за душата си. Направете я силна и я пазете чиста. Тя е вашият най-силен и верен стълб, най-безценният дар, който ще ви придружава във вечността. – ‚150 притчи за изкуството на живота‘
Животът не ни наказва. Той ни учи. Животът е серия от необходими уроци, следващи един след друг в идеална последователност. Когато не успяваме да усвоим някой урок, се налага да го повтаряме отново… и отново! А щом го научим, идва следващият. Уроците никога не свършват! – Андрю Матюс
https://motivirai.me/1646/misli-za-zhivota/
Таг мъдри ,мисли

Спането с чорапи ускорява заспиването и качеството на съня бр.267

 Иван Ангелов
Смята се, че чорапите са били използвани за първи път през ерата на древните цивилизации като египтяните, гърците и римляните.  Въпреки че основната им цел е да запазят краката ни топли и обувките ни да са по-удобни, спането с чорапи всъщност може да подобри физическото и психическото ни благополучие. Открихме 5 причини, поради които може да искате да помислите за носенето на чорапи, преди да си легнете, а ползите са доста изненадващи! 
1. Чорапите ви помагат да заспите по-бързо 
 
Вярвате или не, проучванията показват, че носенето на чорапи през нощта ще ви помогне да заспите по-бързо. 
Това се дължи на факта, че затоплят краката ви. 
Когато краката ви са топли, това изпраща съобщение до мозъка да понижи телесната температура, което от своя страна сигнализира на тялото ви, че е време да си легнете.
 2. Могат да предотвратят болестта на Рейно 
Болестта на Рейно се случва, когато кръвта не може да циркулира правилно. Тя може да бъде причинена от фактори като стрес или студени температури. 
Пристъпът води до скованост в тялото или внезапна болка и подобни на спазми симптоми. 
Носенето на чорапи може да ви помогне да предотвратите атаките на Рейно, като регулирате вътрешната си телесна температура и държите краката си изолирани. 

 

3. Топлите чорапи могат да ви поддържат по-здрави 
Тъй като спането с чорапи понижава телесната температура и помага на кръвта ви да циркулира по-добре, имате по-голям шанс да спите по-добре. 
Това ви дава още по-добри шансове за повече часове почивка. Повече сън се равнява на по-добро здраве, щастие и енергия, които ще ви заредят през деня. 
4. Предотвратят горещи вълни 
Горещите вълни се причиняват главно от хормонален дисбаланс в тялото, тъй като контролът на температурата не може да бъде регулиран. 
Носенето на топли чорапи през нощта може да помогне за предотвратяване на горещи вълни, особено при жени в менопауза, тъй като основната телесна температура се понижава чрез подобрена циркулация. 

 

5. Помагат за облекчаване на сухите крака 
Ако имате сухи крака или напукани пети, носенето на чорапи може да ви помогне да ги поддържате овлажнени. 
Нанесете масло за тяло или овлажняващ лосион върху краката си, преди да си легнете и оставете чорапите да свършат своята магия. 
Можете да използвате този метод и на ръцете си! Дръжте краката и ръцете си покрити с чорапи и „заключете“ цялата влага, за да заздравее напуканата суха кожа.
Ще бъде страхотно, ако ни последвате и споделите тази статия с приятелите си и вашето мнение (или опит) в коментарите!
https://vecherno.com/%d1%81%d0%bf%d0%b0%d0%bd%d0%b5%d1%82%d0%be-%d1%81-%d1%87%d0%be%d1%80%d0%b0%d0%bf%d0%b8-%d1%83%d1%81%d0%ba%d0%be%d1%80%d1%8f%d0%b2%d0%b0-%d0%b7%d0%b0%d1%81%d0%bf%d0%b8%d0%b2%d0%b0%d0%bd%d0%b5%d1%82/
Източник: Vylectese.cz dama.bg
Таг чорапи заспиване качество съня

Откриха гробница на вожд на маите бр.267

Откриха гробница на вожд на маите
Американски археолози откриха гробница на вожд на маите в Гватемала. Гробницата датира отпреди около 1600 години.
Находката се намира под пирамидата Диабло и е била открита още през май, но досега е било пазена в тайна.
Археолозите са открили и костите на 6 деца. Стивън Хюстън и колегите му от Университета Браун предполагат, че децата са били принесени в жертва, когато вождът на маите е умрял, допълва БТА.
Вътрешните стени на гробницата са богати украсени. Тя е била херметически затворена и това я е съхранило от въздействието на въздуха и влажността. Цветовете на намерените в нея скулптури, рисунки и парчета текстил са в отлично състояние.
В цивилизацията на маите погребенията и погребалните ритуали, са били пряко свързани със социалните категории. Най-нисшата класа е била погребвана елементарно – просто заравяли трупа в земята. Много често гробовете са били в самата къща или близо до нея.
Преди да го заровят в земята, маите пълнели устата на починалия с царевично брашно, с напитката койем и няколко от камъчетата, употребявани вместо пари. В гроба му поставяли предметите, които мъртвият обичал като жив.
Знатните лица били изгаряни. Освен индивидуално се е практикувало и колективно погребение. Близо до гроба се поставяли урни с праха или остатъци от скелети на принесени в жертва лица, които да го придружават в подземните му странствания.
 https://sanovnik.bg/n-12573-%D0%9E%D1%82%D0%BA%D1%80%D0%B8%D1%85%D0%B0_%D0%B3%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BD%D0%B8%D1%86%D0%B0_%D0%BD%D0%B0_%D0%B2%D0%BE%D0%B6%D0%B4_%D0%BD%D0%B0_%D0%BC%D0%B0%D0%B8%D1%82%D0%B5
Таг гробница, вожда, маите

Цивилизацията на лемурийците бр.267

Цивилизацията на лемурийците
Лемурийците са третата коренна раса. Счита се, че те са обитавали континент на име Лемурия, преди 18 млн. години. Тогава по-голямата част от сушата, която познаваме днес е била под вода. Америка, Европа и Африка са се намирали на дъното на океана. От днешна Азия е съществувала съвсем малка част. Около Екваторът се е простирал огромен континент, обхващащ голяма част от днешните Индийски и Тихи океан. Това е бил именно Лемурия.
За негови останки се считат части от днешните остров Мадагаскар, Австралия и Южна Америка и др. Расата на лемурийците е била раса на гиганти, които притежавали свръхчовешка сила. Тази сила им е помагала да се защитават от гигантски чудовища от Ксенозойския и Мезозойския период. За гигантските размери на лемурийците, свидетелстват статуи, които са открити на Великденския остров. Някои от тях са с височина 6-9 метра. Открити са и т.нар. мегалитни паметници на някои Тихоокеански острови и Южна Америка, които са най-поразителните паметници за тези великани.
Цивилизацията на лемурийците
Цветът на кожата на лемурийците е бил черен с нюанси към червено, челото е ниско и тясно, носът – сплеснат и широк, а челюстите са силно издадени напред. Интелектуалното им развитие не е било на много високо ниво, но въпреки това успяват да създадат развита цивилизация. Това е така, защото ръководители на тази раса са били напреднали същества – Посветени, които са били завършили своята еволюция в предходни епохи.
Основна задача на лемурийците била да усъвършенства и по-късно да се научи да използва и контролира физическото тяло, по начин съобразен с тези далечни времена. Съзнанието им е било насочено точно в тази насока. Този далечен наш прародител овладявал своето тяло успоредно с неговия двойник – етерното тяло. Лемурийците са се подчинявали най-вече на инстинкта за самосъхранение и продължаване на рода. Самосъзнанието им е слабо развито, подчинено на общото съзнание на племето и рода Притежавали са неясни ясновидски дарби, използвали са силата на низшата магия. В борбата за оцеляване лемурийците са развили агресивност. Силно развитият им полов нагон обаче довел до ексцесии и извращения.
След като расата на лемурийците достигнала своя апогей, последвало и западане. Континентът Лемурия бавно започнал да потъва, разрушен от вулкани, той бил залят от вълните, в резултат на земетресения и други природни фактори. Най-големият остатък от него е днешна Австралия.
https://sanovnik.bg/n-26729-%D0%A6%D0%B8%D0%B2%D0%B8%D0%BB%D0%B8%D0%B7%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F%D1%82%D0%B0_%D0%BD%D0%B0_%D0%BB%D0%B5%D0%BC%D1%83%D1%80%D0%B8%D0%B9%D1%86%D0%B8%D1%82%D0%B5
Таг цивилиацията, лемурийци