За изкуството и готварство бр.188

шедьовър

Сервитьорите танци, музикални кутии, вместо на табелата, торта във формата на водопад или обект, изображението на останките от храна … Това са само някои от отговорите, които имат в последно време идват на въпроса “Как да си направим кулинарното изкуство на възвишеното изкуство?”
г седемнадесети век във Франция все по-често се говори за връзката между култура и храна. Когато се разчуе, че крал Луи AEV медалисти “Рицари на Светия Дух”, възложени готвач на дама му мадам Dibari, благородници до извода, че при изготвянето на добра храна далеч над останалата част от нацията. Тъй като те се искаше да допринесе за “изкуството на наслада на масата” се въвеждат нови правила на поведение и насърчава своите готвачи, за да се отървете от вкоренени навици.     Откриване на кралските градини във Версай през 1680 г. направи възможно да закупите пресни плодове и зеленчуци, както и използване на колани алеята избран от месо и риба. За да се запази естествения вкус на хранителните готвачи са започнали да се намали използването на много подправки и захар, които в продължение на години се разглежда като внос и луксозни стоки. Това отваря пътя за появата на модерни гастрономия и експлоатация чревоугодници, че опитът си на масата искаха да предадат на други.    Думата “гастрономия” произлиза от гръцката дума “Gaster” (стомаха) и “номос” (познаване на закона), и взе да се прави разлика от обикновените умения за приготвяне на храна, декорация и инсталиране на ястия, с “разглеждане на хапка”. Тъй като баща на съвременната кулинария посочи Гримо де ла Rejnijer (1758-1838), бунтовен аристократ, който комбинира любовта си към театъра с любов към храната.    “Защо хранене не би било като на игра?” Той се помоли, а след това той направи угощение, които се носят слухове в продължение на години. Така той успя личната си трагедия, която му спечели съдба, да се превърне в една вълнуваща драма, комедия и често. Г-н Рачич    The Grim де ла Rejnijer е роден без ръце, което е причината за целия си живот е “белязан”. Той е израснал в непосредствена близост до баща си, богат данък наемател, и майка, които обичаше да общуват с известни личности. Още в детството си той се срещна известни актьори и актриси, които се събраха в салона им. Докато слушах разговори за пиесите и министър-председателят на гостите ставаше малко нежност, която той е много липсва. Да предположим, че приятел на Уолтър, мис Cinema го изтръгна на коляното си, а майка му е родена в същото време се избягва срама. Какво, освен зло, момчето може да направите, за да привлече вниманието?     Един ден къщата е с рецепция доведе група от измамник, и заедно те поздрави гостите, като каза: “някаква благотворителност, моля те! Залози губещи от алчност разрушени данъкоплатците!    “Когато е израснал той започва да използва помощта под формата на механични, метални ключалки покритие на кожата. Недостатъкът му не е маскиран цветни дрехи с къдри, които след това се носят, но носеше черни костюми и бели ръкавици. Съзнателно привлече вниманието и противодействие на слуховете, че перките, нокти, куките … дори го помолил да се засади шапка, която ще се използва лостове и пружини възходящи и низходящи (но изискванията не са изпълнени). Елегантният като конте посещава редовно театър, първо като обикновен зрител, а след това като критик на списание “Театър Magazine” и “Helvetic влезете Nešatela”. И когато се присъедини през 1780. “известен и ненаситна sredadžija на обществото”, а след това в “World zamlata общество”, официално започва кариерата си гастрономите.    В определен момент компанията на седемнадесет души са били в кръчмата, където те, заедно с закуски и кафе, говорихме за нови книги, философия, храна … Те спазват правилата, които не се споменават политика, защото “убива апетита”, и че вместо имена, адресирано призовани, като г-н Curan, омари майстор, и други подобни. Гримо не беше ядосан, защото той е “увлекателна”, наречен г-н Рачич. Остроумен чревоугодници бяха в състояние да с парижките ханджии сключват сделка: в замяна на безплатен обяд оценява се наричат храна и критика, публикувана в “гурме алманах”. За цялостното удовлетворение, тази работа се извършва от около петстотин пъти! Момичета вместо салфетка    февруари 1783 г. Гримо де ла Rejnijer в семейството му къща на Шанз-Елизе, известният празник се провежда, който влезе в историята. Dezenkura инструктирал актьора, който дава уроци реторика Мария Антоанета, насочено към церемонията в древния дух. След това, с адрес гостите от шестнадесет големи, черни покани със снимка на сцената и кръщението с подписа “Александър Baltazar Лоран Гримо де ла Rejnijer – езда учител, адвокат, журналист, редактор, член на обществото”.     При пристигането си на рецепцията гостите бяха взети в затъмнена стая в “пет минути на мислене”, а след това в трапезарията осветена от триста шестдесет и пет лампи. В ограден ги чакат красиво зададете маса и селекция от най-добрите четиринадесет храни, предназначени супермаркет. Обиколи млади мъже в тоги, които кадилница миришеха на стаята, докато любопитните стоеше настрана и се поклониха тортите. Избрани Семейство “чревоугодници, не prožrdrljivaca” ползват всички сетива до седем часа сутринта! По-късно слуховете, че зад заключената врата на къща проведе вакханалия, където те са домакини на мазни пръсти заличени косата дълго голи момичета!    На 7 юли 1812 г., вестникът публикува новината за смъртта Grimoovoj, отбелязвайки, че антуражът се съберат в шестнадесет часа в къщата на траур. Съветът прие на погребението на колата, която чакаше на улицата и влезе в салона, където бяха катафалка, свещи и цветя. Тъй като те се изправи в тържествена тишина, вратата на салон внезапно се отвори и се появи усмихнат “починал”! Учуди приятели обясниха, че всъщност скрива парижки живот, защото тя отива до фермата, където те ще бъдат дадени за четене на книги.    Оттогава той е живял в продължение на двадесет и пет години, и всеки ден се превръща в непознат. Например, тя вдъхновява хората да се бият, уплашени гости театрални трикове, си любимия домашен любимец прасе поставени на обяд с гостите … Журналистите бяха запитани дали човекът е луд или “модерен Диоген”? Но любителите на добрата храна упорито защитават него подчерта, че книгата си “Gourmet Алманах” през 1803 и “Наръчник за домакините” през 1808 г. даде огромен принос към културата на хранене, тъй като еднакво приемлив храни, подправки, вино и сервиз, покривки, като храна. Gods Кухненски    В Grimoovo време са живели и Жан-Savar Brija Анселм (1755-1826) гастроном, който изкова поговорка:    “Кажи ми какво ядеш и ще ти кажа кой си ти”. Адвокатът и политик трябваше след Френската революция да избяга в Швейцария, а след това в Съединените щати, защото това е родината заплаши смъртното наказание. -известната му книга “Физиология на вкуса” (наречена “химна на гастрономията”) обяви, точно преди края на живота през 1825 година. В сравнение с техните предшественици много нови позиции: че тялото “прием машина храна и енергия производство”, който е в кухнята на изисква безупречна чистота на захар и брашно причина затлъстяване, тя се “откриват нови ястия по-важно за човечеството, отколкото за откриване нови звезди “…    той твърди, че от една страна, са сурови храни, голота, насилие, войни, глад, а от друга пържена храна, облекло, законът, спокойствието, изобилието. На първо място постави за хранене с приятели, но предупреди, че “не трябва да се хвърлят бисерите си пред свинете,” и изискани закуски, предлагани всеядни. Като предпазна мярка, той пише и изпълнява “тръби гурме”: анкетираните са били изброени десетина ястия, а само тези, които отидоха на водата при устието издържал теста! (И ни композитор и гурме мислех Voki Костич е подобно – той спря да се обадя за обяд един познат, когато видя как баницата смазан в супата, а след това доволно    кратко.) В памет на “цар на кухнята”, Savar, името му е наречен по-късно хубава торта и “мухлясал” сирене.    По-късни автори работят в областта на гастрономията стана по-многобройни: Ла Варен ( “The френски готвач”), Пиер дьо Лин ( “Нова и отлично напомняне за майордома”), Masijal ( “хазяин, кралски готвач и гражданин”), Марен ( “Подаръци Бог кухня “), Менон (” граждани готвят или съдебно страна “) … в тълпата е специално открои самоук сладкар Антоан Карем (1784-1833), който в същото време пишат книги и вземане на бонбони във формата на гръцките храмове, холандците хижа, турска дървено укрепление, венециански гондоли, пейзаж с дървета, статуи, фонтани … Като изрази Вие сте фен на архитектура, декорации марципан, хляба и цветна захар за предпочитане е превърнало в колони, аркади, фронтони, кули, ниши. Удоволствието чревоугодници го наричали “сладкар архитект” и “Паладиум френски poslasičarstva”, която е гордяла.   В допълнение към книгата “Живописна сладкаря”, в която рецептите илюстрирани със сто двадесет и пет гравюри, Карем пише още “Изкуството на френската кухня през 19 век”, “френски кралски сладкар”, “френски иконом.” С искането си към двете изглеждат и вкус на цените на храните, въведена истинска революция в готвенето – за първи път в историята на ястията се гледа! Ние обичаме красотата на сцената предполага, че месото и рибата са поставени на една и съща купчина, да не преувеличаваме с сосове и подправки за опростяване на прибори за хранене. Да предположим, събори го осмоъгълни и квадратни плочи и остави само овала. Най-накрая се справиха с нещо, което е накърнило: той наредил да бъдат забавни и неподходящи имена на ястия, като “супа дървени крака” или “говеждо долни гащи”, “спешно” изтрити от главния готвач! Убийството на макарони Появата на още естети сред гастрономите стана ясно в началото на ХХ век в Италия: художникът Филипо Маринети (1876-1944) публикува “Манифест на футурист храна” с искане да извайвам всички ястия, рецепти и пише и рецитират стихове. Сред предложенията му са открити “Tactile вечеря”, където гостите са предимно дрехи и пижами в затъмнена стая с едно докосване набиране вечеря спътници. Предястие “Poliritmična салата” (направен от марулята, на дати и грозде) служи в музикална кутия, с посока да се консумира с една ръка, а с другата се върти чешмяната дръжката. Всичкото време, докато музиката свири, сервитьори танцуваха. Това бе последвано от основно ястие “магия храната”, съставен от топки от карамел nadevenih чесън, сушени плодове, месо, люта чушка. И най-накрая “Tactile градина”, където гостите са сурови или задушени зеленчуци “отведоха” от контейнера. Защото всяка глава на средства бяха дадени напитки – сервитьора на лицето си пръска малко парфюм!    Мечтата на една голяма, футуристичен празник Marine се постига в Милано на 8 март 1931 г. в странноприемницата “Santopalato”. Тъй като всичко трябва да предизвиква чудесата на бъдещето, пространството е украсена с алуминиево фолио, метални скулптури във формата на очите, светещи колони. Участниците Баха с музика и звук шум от двигателя четат имената на ястия и чакаха танцьорите балетни на сервитьорите на масата донесе необичайни специалитети. Да предположим, че за първи път в света, с упойващи аромати на етерични масла, които се обслужват пиле пълнено с стоманени топки! Паста излязоха – бяха презрян заради “ужасно накуцване.” Известно е, че приемащата дори уволнен пистолет в купа, пълна с горещи спагети! Дали се дължи на хваление към футуристичния движение изразява фашизъм или по друг начин, Мусолини беше частично прието тези нововъведения. От друга страна, хората са ужасени и се подиграват. Едва когато на ХХ век, Маринети гастрономически предложения са внесени отново в предвид.     Интересни идеи той трябваше художник Даниел Spoerle, който през 1960 г. в рамките на “зърна” всички елементи подути след обяд поставят на масата. На следващата година той влезе в магазина и да направи “скулптури реалност”, така че в края на всеки празнува листчета с надпис – Той твърди, “Внимание, произведение на изкуството!”:     “В общия упадък на изкуството, което остава само повишени изкуството на кухня.” През 1968 г. в Дюселдорф откри ресторант, посветена на изкуството на храна в опит постигнах необичайни ястия, като например месо мечки, слонове и змии, сладолед, картофи, сладки, направени от кайма … посетителите беше предоставена възможност да си купи сто от които са ядене, всички залепени ястия и остатъци. Когато той става професор в Академията за изящни изкуства в Кьолн, прави тържество, където студентите сервисът пушени пъстърва Бах, сър Декарт, Лайбниц торта … През 1983 г. той решил да почете Grimoa превозените случва “Закуска под тревата”: всичко сто и двадесет гости се събраха на пикник, погребани прибори си и остатъци от храна в земята.    През седемдесетте години на двадесети век е имало критики, че готвенето превръща хората в “наситени и сънливи зверове, които мислят само за това как да донесе, за да бърлогата на фамилното име на мира.” Поради тези причини, целта и Майло пише манифеста на новата кухня, която се основава на външен вид, вкус, калории и здраве. Тя се казва “не” много храна, мазнини и консерванти, “Да” свежи, леки ястия и диета. Тези промени не са оказали влияние върху кулинарните и артистични стремежи, които са продължили да бъдат реализирани през следващите десетилетия. Например, сандвичите са направени от произведенията на Пикасо, Дали, Мунк, скулптури пращяха, рокли пържола … I събития в различни храни, е в центъра на вниманието, но отново говори на езика на символите, подобни на произведения на холандските майстори на седемнайсети век.    Освен всичко останало, е да се постави въпросът дали този занаят на готвенето, наука или изкуство?    Поддръжници на третия ток изразиха претенции, че кулинарен, занимаващи се с цветове, форми, декоративни, чувства … обичам всички хора на изкуството се борят с Кронос – времето и не се поддават на Танатос – смърт.      Въпреки това, чревоугодници не провеждат специален дебат: психолози са заключили, че те са основно големи деца, децата да се чувстват радостта в “смучене, дегустация, похапват, отпивайки, поглъщане, смучене, показно”.
   

                                                 

                                         


   


   

                            

Автор: 
 Весна Живкович           
http://politikin-zabavnik.co.rs/pz/tekstovi/remek-delo

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>