Този приказен музей е скрит зад строителството, докато се приближавам с багажа си. Това е последната ми спирка в Бейрут, преди да трябва да замина и определено трябва да се види.
Обикалям музея, започвайки от входното ниво, следван от експонатите на мазето и оставяйки първия етаж до последния. Може би е по-добре да се работи отгоре надолу. Както и да се приближите, възползвайте се максимално от страхотното ръководство, базирано на ipad, и не пропускайте въвеждащото видео.
Следващото се основава на моите открития и опит – както от това, което научих от музейните експонати, така и от това, което мога да си спомня от обиколката си в Библос (най-вече от моя страхотен водач Франсоаз), и от по-нататъшни външни изследвания. Разделих го на пет основни теми въз основа на любимите ми експонати, което не е непременно представително за всички изложени предмети.
Саркофагай
Саркофагът Ахирам, може би най-известният в музея, е намерен в гробница на кралския некропол на Библос. На мястото са открити множество саркофаги, но това е единственият, който е изписан и украсен с релефи. Има някои части, които изглежда са боядисани в червено и може да са били използвани повторно по някое време около 10 век пр. Н. Е. Това ми се струва може би малко болезнено.
Финикийският надпис показва, че синът на Ахирам, Итобаал, е направил ковчега за баща си, краля на Библос, когато го е поставил за цяла вечност.
„Сега, ако цар между царете, или управител сред управители или командир на армия излезе срещу Библос и разкрие този ковчег, нека скиптърът на неговото управление бъде откъснат, тронът на царството му може да бъде отменен и мир бяга от Библос. Един [що се отнася до него], нека надписът му бъде заличен … ”.
Чудя се дали археолозите, които са разкрили това, са намерили тези думи за леко притеснителни.
Царят, седнал на трон, фланкиран от крилати сфинкси, получава предложения от шествие, водено от сановници, които са изобразени отстрани на саркофага. Вдигат го четири лъва, издълбани в основата с умело изпъкнали в края глави, за да служат като дръжки. Основната причина, поради която е известен, е, че е най-старият известен пример за финикийски текст, използващ 19 от 22-те знака.
Саркофагът Ахирам – детайл от края
Има няколко други, изложени благоговейно в главната зала. Следващият е известен като Саркофаг на битките между гърците, точно вляво от входа.
Детайлите на основната част са феноменални, преплетените тела с усещане за действие и движение, дори когато са издълбани в камък. Капакът изглежда като голяма книга отстрани и фигурите, разположени отгоре, могат да бъдат плашещи, чудя се какъв израз са имали, преди да загубят главите си.
От другата страна на галерията, Саркофагът с легендата за Архилей, изобразява тялото на Хектор, падналия троянски герой, който е влачен зад колесницата на Архил. Арчили е седнал отдясно и е молен да пусне тялото на Приам, бащата на Хектор, който коленичи в краката му. По-голямата част от войниците са изобразени в „героична голота“, която представлява тяхната чест.
Мисля, че пукнатината в капака допринася за по-специално загадката на тази.
По същия начин овъгленият гръб на тази трибуна, който показва изваяни фигури, разделени на горна и долна част, добавя усещане за история и опасност. Горната част е събрание на богове с Аполон в центъра, държащ цитра. Атина застава отстрани на Аполон и държи шлем, докато Зевс седи на трон с Хера до него. Зад Аполон Лето се изправя срещу Артемида. Долният дисплей разполага с шествие от танцьори и музиканти.
Малко по-късно Саркофагът с ветроходна лодка приковава вниманието ми. Това е трудно да се пропусне. Това е първото нещо, което забелязвате да се спускате по стълбите към новооткритото (2016) мазе на сградата. Дългите страни на саркофага изобразяват лъвове и гирлянди, но характеристиката е наистина римският търговски съд в единия край. Разполага с фино издълбана лодка със заоблен корпус, извита в кърмата във формата на лебедова шия. Детайлите на балюстрадите, платно, изпълнено с вятър, въжета, мачта и кормило са доста сложни. Водата също така съдържа делфини от двете страни, един увит около тризъбец и риба в средата. Смятало се, че тези морски фигури символизират обещанието за добро мореплаване.
Ако саркофагът Ahiram е най-известният единичен саркофаг тук, тогава колекцията в галерията Anthropoid Sarcophagi със сигурност е най-известната колекция. Мазето е проектирано специално, за да демонстрира погребално изкуство и това е връхната точка на изложбата. Драматичен показ на тридесет и един антропоидни саркофага от Сидон.
Твърди се, че тази колекция е характерна за финикийското погребално изкуство от 5 век пр.н.е. Те имат няколко различни влияния: египетско, поради детайлите на маската; Гръцки, поради използвания мрамор, който е внесен от един от гръцките острови, и поради някои от използваните вълнообразни прически, модерни по това време в Гърция; и персийски от заобленото корито и капак.
Каквито и влияния да са се събрали, за да ги създадат, със сигурност е едновременно и зловещо и движещо се зрение.
В колекцията на Националния музей в Бейрут има още саркофаг. Антропоидната колекция е най-голямата по рода си в света, а останалите в главната галерия са прекрасно вникване в древното минало, но и свидетелство за по-близкото минало в това колко добре са били съхранени и обгрижвани през времето през и след гражданската война.
Този приказен музей е скрит зад строителството, докато се приближавам с багажа си. Това е последната ми спирка в Бейрут, преди да трябва да замина и определено трябва да се види.
Обикалям музея, започвайки от входното ниво, следван от експонатите на мазето и оставяйки първия етаж до последния. Може би е по-добре да се работи отгоре надолу. Както и да се приближите, възползвайте се максимално от страхотното ръководство, базирано на ipad, и не пропускайте въвеждащото видео.
Следващото се основава на моите открития и опит – както от това, което научих от музейните експонати, така и от това, което мога да си спомня от обиколката си в Библос (най-вече от моя страхотен водач Франсоаз), и от по-нататъшни външни изследвания. Разделих го на пет основни теми въз основа на любимите ми експонати, което не е непременно представително за всички изложени предмети.
Саркофагай
Саркофагът Ахирам, може би най-известният в музея, е намерен в гробница на кралския некропол на Библос. На мястото са открити множество саркофаги, но това е единственият, който е изписан и украсен с релефи. Има някои части, които изглежда са боядисани в червено и може да са били използвани повторно по някое време около 10 век пр. Н. Е. Това ми се струва може би малко болезнено.
Финикийският надпис показва, че синът на Ахирам, Итобаал, е направил ковчега за баща си, краля на Библос, когато го е поставил за цяла вечност.
„Сега, ако цар между царете, или управител сред управители или командир на армия излезе срещу Библос и разкрие този ковчег, нека скиптърът на неговото управление бъде откъснат, тронът на царството му може да бъде отменен и мир бяга от Библос. Един [що се отнася до него], нека надписът му бъде заличен … ”.
Чудя се дали археолозите, които са разкрили това, са намерили тези думи за леко притеснителни.
Царят, седнал на трон, фланкиран от крилати сфинкси, получава предложения от шествие, водено от сановници, които са изобразени отстрани на саркофага. Вдигат го четири лъва, издълбани в основата с умело изпъкнали в края глави, за да служат като дръжки. Основната причина, поради която е известен, е, че е най-старият известен пример за финикийски текст, използващ 19 от 22-те знака.
Саркофагът Ахирам – детайл от края
Има няколко други, изложени благоговейно в главната зала. Следващият е известен като Саркофаг на битките между гърците, точно вляво от входа.
Детайлите на основната част са феноменални, преплетените тела с усещане за действие и движение, дори когато са издълбани в камък. Капакът изглежда като голяма книга отстрани и фигурите, разположени отгоре, могат да бъдат плашещи, чудя се какъв израз са имали, преди да загубят главите си.
От другата страна на галерията, Саркофагът с легендата за Архилей, изобразява тялото на Хектор, падналия троянски герой, който е влачен зад колесницата на Архил. Арчили е седнал отдясно и е молен да пусне тялото на Приам, бащата на Хектор, който коленичи в краката му. По-голямата част от войниците са изобразени в „героична голота“, която представлява тяхната чест.
Мисля, че пукнатината в капака допринася за по-специално загадката на тази.
По същия начин овъгленият гръб на тази трибуна, който показва изваяни фигури, разделени на горна и долна част, добавя усещане за история и опасност. Горната част е събрание на богове с Аполон в центъра, държащ цитра. Атина застава отстрани на Аполон и държи шлем, докато Зевс седи на трон с Хера до него. Зад Аполон Лето се изправя срещу Артемида. Долният дисплей разполага с шествие от танцьори и музиканти.
Малко по-късно Саркофагът с ветроходна лодка приковава вниманието ми. Това е трудно да се пропусне. Това е първото нещо, което забелязвате да се спускате по стълбите към новооткритото (2016) мазе на сградата. Дългите страни на саркофага изобразяват лъвове и гирлянди, но характеристиката е наистина римският търговски съд в единия край. Разполага с фино издълбана лодка със заоблен корпус, извита в кърмата във формата на лебедова шия. Детайлите на балюстрадите, платно, изпълнено с вятър, въжета, мачта и кормило са доста сложни. Водата също така съдържа делфини от двете страни, един увит около тризъбец и риба в средата. Смятало се, че тези морски фигури символизират обещанието за добро мореплаване.
Ако саркофагът Ahiram е най-известният единичен саркофаг тук, тогава колекцията в галерията Anthropoid Sarcophagi със сигурност е най-известната колекция. Мазето е проектирано специално, за да демонстрира погребално изкуство и това е връхната точка на изложбата. Драматичен показ на тридесет и един антропоидни саркофага от Сидон.
Твърди се, че тази колекция е характерна за финикийското погребално изкуство от 5 век пр.н.е. Те имат няколко различни влияния: египетско, поради детайлите на маската; Гръцки, поради използвания мрамор, който е внесен от един от гръцките острови, и поради някои от използваните вълнообразни прически, модерни по това време в Гърция; и персийски от заобленото корито и капак.
Каквито и влияния да са се събрали, за да ги създадат, със сигурност е едновременно и зловещо и движещо се зрение.
В колекцията на Националния музей в Бейрут има още саркофаг. Антропоидната колекция е най-голямата по рода си в света, а останалите в главната галерия са прекрасно вникване в древното минало, но и свидетелство за по-близкото минало в това колко добре са били съхранени и обгрижвани през времето през и след гражданската война.
Национален музей в Бейрут – Саркофаги
Този приказен музей е скрит зад строителството, докато се приближавам с багажа си. Това е последната ми спирка в Бейрут, преди да трябва да замина и определено трябва да се види.
Обикалям музея, започвайки от входното ниво, следван от експонатите на мазето и оставяйки първия етаж до последния. Може би е по-добре да се работи отгоре надолу. Както и да се приближите, възползвайте се максимално от страхотното ръководство, базирано на ipad, и не пропускайте въвеждащото видео.
Следващото се основава на моите открития и опит – както от това, което научих от музейните експонати, така и от това, което мога да си спомня от обиколката си в Библос (най-вече от моя страхотен водач Франсоаз), и от по-нататъшни външни изследвания. Разделих го на пет основни теми въз основа на любимите ми експонати, което не е непременно представително за всички изложени предмети.
Саркофагай
Саркофагът Ахирам, може би най-известният в музея, е намерен в гробница на кралския некропол на Библос. На мястото са открити множество саркофаги, но това е единственият, който е изписан и украсен с релефи. Има някои части, които изглежда са боядисани в червено и може да са били използвани повторно по някое време около 10 век пр. Н. Е. Това ми се струва може би малко болезнено.
Финикийският надпис показва, че синът на Ахирам, Итобаал, е направил ковчега за баща си, краля на Библос, когато го е поставил за цяла вечност.
„Сега, ако цар между царете, или управител сред управители или командир на армия излезе срещу Библос и разкрие този ковчег, нека скиптърът на неговото управление бъде откъснат, тронът на царството му може да бъде отменен и мир бяга от Библос. Един [що се отнася до него], нека надписът му бъде заличен … ”.
Чудя се дали археолозите, които са разкрили това, са намерили тези думи за леко притеснителни.
Царят, седнал на трон, фланкиран от крилати сфинкси, получава предложения от шествие, водено от сановници, които са изобразени отстрани на саркофага. Вдигат го четири лъва, издълбани в основата с умело изпъкнали в края глави, за да служат като дръжки. Основната причина, поради която е известен, е, че е най-старият известен пример за финикийски текст, използващ 19 от 22-те знака.
Саркофагът Ахирам – детайл от края
Има няколко други, изложени благоговейно в главната зала. Следващият е известен като Саркофаг на битките между гърците, точно вляво от входа.
Детайлите на основната част са феноменални, преплетените тела с усещане за действие и движение, дори когато са издълбани в камък. Капакът изглежда като голяма книга отстрани и фигурите, разположени отгоре, могат да бъдат плашещи, чудя се какъв израз са имали, преди да загубят главите си.
От другата страна на галерията, Саркофагът с легендата за Архилей, изобразява тялото на Хектор, падналия троянски герой, който е влачен зад колесницата на Архил. Арчили е седнал отдясно и е молен да пусне тялото на Приам, бащата на Хектор, който коленичи в краката му. По-голямата част от войниците са изобразени в „героична голота“, която представлява тяхната чест.
Мисля, че пукнатината в капака допринася за по-специално загадката на тази.
По същия начин овъгленият гръб на тази трибуна, който показва изваяни фигури, разделени на горна и долна част, добавя усещане за история и опасност. Горната част е събрание на богове с Аполон в центъра, държащ цитра. Атина застава отстрани на Аполон и държи шлем, докато Зевс седи на трон с Хера до него. Зад Аполон Лето се изправя срещу Артемида. Долният дисплей разполага с шествие от танцьори и музиканти.
Малко по-късно Саркофагът с ветроходна лодка приковава вниманието ми. Това е трудно да се пропусне. Това е първото нещо, което забелязвате да се спускате по стълбите към новооткритото (2016) мазе на сградата. Дългите страни на саркофага изобразяват лъвове и гирлянди, но характеристиката е наистина римският търговски съд в единия край. Разполага с фино издълбана лодка със заоблен корпус, извита в кърмата във формата на лебедова шия. Детайлите на балюстрадите, платно, изпълнено с вятър, въжета, мачта и кормило са доста сложни. Водата също така съдържа делфини от двете страни, един увит около тризъбец и риба в средата. Смятало се, че тези морски фигури символизират обещанието за добро мореплаване.
Ако саркофагът Ahiram е най-известният единичен саркофаг тук, тогава колекцията в галерията Anthropoid Sarcophagi със сигурност е най-известната колекция. Мазето е проектирано специално, за да демонстрира погребално изкуство и това е връхната точка на изложбата. Драматичен показ на тридесет и един антропоидни саркофага от Сидон.
Твърди се, че тази колекция е характерна за финикийското погребално изкуство от 5 век пр.н.е. Те имат няколко различни влияния: египетско, поради детайлите на маската; Гръцки, поради използвания мрамор, който е внесен от един от гръцките острови, и поради някои от използваните вълнообразни прически, модерни по това време в Гърция; и персийски от заобленото корито и капак.
Каквито и влияния да са се събрали, за да ги създадат, със сигурност е едновременно и зловещо и движещо се зрение.
В колекцията на Националния музей в Бейрут има още саркофаг. Антропоидната колекция е най-голямата по рода си в света, а останалите в главната галерия са прекрасно вникване в древното минало, но и свидетелство за по-близкото минало в това колко добре са били съхранени и обгрижвани през времето през и след гражданската война.