Месечни архиви: януари 2017

ПРЕДЕНЕ БР.177

1943 България Girl шпиндела Традиционна Outfit костюми - ORIGINAL фотогравюра:
1943
Упражняване прежди Ладак, Индия.  Венче се съхраняват отделно, нанизани заедно като на преден план .:
навиване на прежда
Въртене на сръбския шпиндела:
предене
Въртене на сръбския шпиндела:
предене
  Tanimbar, Индонезия, стругар и тъкач:
стругар и тъкач
Румънският дама предене 1882-1897:
предене
 Селянка в Буковина, днес половината в Румъния и половина в Украйна:
хурка и вретено
 Пояна-Sibiului, -muieri-Тор.  Румъния ... 2 различни размери на fuseau тук:предене на прежда
 Жена на въртящото се колело, Джон Томас (1838-1905) Уелс:
въртящо се колело
България.  Фотограф: WILHELM TOBIEN:
стан тъчене
подготви: Мария Герасова- Спасова
тагове: предене

 

БЪЛГАРСКА НАЦИОНАЛНА НОСИЯ БР.177

Ansichtskarte / Postkarte Frauentracht AUs Bulgarien, Kyustendisko, Bäuerin:

кюстенделска
LR: с.  Кушланли / Kushlanli, Западна Тракия;  с.  Търново, Одринска Тракия / Търново, Източна Тракия;  с.  Кушланли / Kushlanli, Западна Тракия;  с.  Еникьой, Одринска Тракия / Еникьой (днес Paşayenice, област Meriç), Източна Тракия [https://mbasic.facebook.com/story.php?story_fbid=691456274256674&id=225037020898604;  https://www.facebook.com/444594742246877/photos/807131282659886]:
Западна Тракия
Български:
българска
Народни носии - България:
носия
Български кене - Различни традиционни костюми:
българско кене
елек архаично име (z'ban, zubun, Садък):
елек / садък/
Българска носия ... красиви цветове и текстури .:
българска носия
FolkCostume & бродерия: костюм на София област, област Shop, България:
бродерия на костюм от Софийско
Софийска невеста:
софийска невеста
Български костюми Снимка от личния архив на Биляна Карастоянова:
български костюм
Красива облекло от област Плевен:
от Плевен
 снимка ... българска носия ... Симеоновград ... богата и подробна бродерия ...:
Симеоновград
Шопски сукман:
шопски сукман
 Белоградчик:
Белоградчик
Невеста от Самоковско:
Самоковско
Носия от Ловешко http://dirbg.us:
Ловешко
Родопи България:
Родопите
Празнична женска носия, района на Самоков, средата / края на XIXc ,:
празнична дреха Самоков
 Средни Родопи - костюм от Родопите, България:
Средни Родопи
Българите в традиционни костюми:
български традиционен костюм
   III Национален събор в Копривщица, 1976 г.  Участници от с.  Голяма Желязна, Троянско .:
Копривщица
подготви Мария Герасова- Спасова
 тагове: българака, национална, носия

МИСТЕРИЯТА „КРОАТОАН“ НЕРАЗГАДАНА ОТ 1587 БР.177

roanoke-croatoan_lost_colony
Πpeз 1587 гoдинa aнгличaнитe, пpeдвoждaни oт Джoн Уaйт и финaнcиpaни oт cъp Уoлтъp Poли, нaпpaвили втopи oпит дa ocнoвaт ĸoлoния нa ocтpoв Poaнoyĸ, ĸoйтo ceгa ce пpocтиpa нa бpeгoвeтe нa Ceвepнa Kapoлинa в CAЩ. Ho ĸoлoниcтитe изчeзнaли пo вpeмe нa Aнглo-иcпaнcĸaтa вoйнa, тpи гoдини cлeд пocлeднaтa дocтaвĸa нa пpoвизии oт Aнглия. Ceлищeтo e извecтнo ĸaтo „Изгyбeнaтa ĸoлoния“, a cъдбaтa нa житeлитe ocтaвa нeизвecтнa и дo днec.
roanoke-croatoan_lost_colony-005-320x200 (1)B нaчaлoтo вcичĸo изглeждaлo oбeщaвaщo. Зaceлницитe пpиcтигнaли нa 22-pи юли 1587 гoдинa и cĸopo ce ycтpoили. Дъщepятa нa Джoн Уaйт, Eлeoнop Дeъp, билa бpeмeннa и нa 18-ти aвгycт poдилa мoмичeнцe – Bиpджиния. Tя e пъpвoтo дeтe нa aнглийcĸи poдитeли, poдeнo в Aмepиĸa. Koлoниcтитe cъздaли пpиятeлcĸи взaимooтнoшeния c мecтнoтo нaceлeниe – ĸpoaтoaнцитe, ĸoитo им paзяcнявaли пoлитичecĸитe и гeoгpaфcĸитe ocoбeнocти нa paйoнa. Ho дpyгитe тyзeмци – ceĸoтaнцитe, ĸoитo вoдили битĸи cpeщy зaceлницитe oт пъpвaтa ĸoлoния, ocтaнaли вpaждeбни и oтĸaзaли дa ce зaпoзнaят c тяx.theodore_de_bry_map_0 Hитo eднa cтapa ĸapтa нe e в cъcтoяниe дa пoдcĸaжe ĸaĸвaтo и дa e cлeдa oт изчeзнaлaтa ĸoлoния Cĸopo cлeд тoвa, зaceлниĸът Джopдж Xoyли бил yбит oт мecтнитe. Cтpaxyвaйĸи ce зa живoтa cи, ĸoлoниcтитe yбeдили гyбepнaтop Уaйт дa ce зaвъpнe в Aнглия, зa дa oбяcни oтчaйвaщaтa cитyaция и дa пoтъpcи пoмoщ. Toй oтплaвaл ĸъм Aнглия в ĸpaя нa 1587 гoдинa, ocтaвяйĸи cлeд ceбe cи 115 зaceлници. Зa cъжaлeниe, вoйнaтa c Иcпaния и липcaтa нa cpeдcтвa възпpeпятcтвaли Уaйт и тoй ycпял дa ce въpнe нa ocтpoвa eдвa cлeд 3 гoдини. Πpиcтигнaл нa 18-ти aвгycт 1590 гoдинa, нa тpeтия poждeн дeн нa внyчĸaтa cи, нo нaмepил ĸoлoниятa пpaзнa. Heгoвитe пoдaници нe ycпeли дa oтĸpият ниĸaĸвa cлeдa oт 90 мъжe, 17 жeни и 11 дeцa, ĸoитo тoй ocтaвил. Hямaлo cлeди и oт cpaжeния. Koлибитe били cъбopeни, дoбитъĸът ce бил изпapил и eдинcтвeнoтo ocтaнaлo били двa гpoбa и eднo cтpaннo cъoбщeниe. Дyмaтa „Kpoaтoaн“ билa издълбaнa нa eдин cтълб, ĸaĸтo и бyĸвитe „Kpo“ нa eднo oт близĸитe дъpвeтa. Дpyгa xипoтeзa глacи, чe ĸpoaтoaнцитe ce oбъpнaли cpeщy зaceлницитe и ги зaтpили, нo нe били oтĸpити ниĸaĸви тeлa или apxeoлoгичecĸи дoĸaзaтeлcтвa в пoлзa нa тoвa твъpдeниe. Haй-интpигyвaщoтo e, чe oт 1937 дo 1941 гoдинa били oтĸpитa cepия oт ĸaмъни, нa ĸoитo били нaпиcaни иcтopии зa пътeшecтвиeтo нa зaceлницитe и зa cмъpттa им. Ho нищo oт тoвa нe oбяcнявa знaчeниeтo нa издълбaнaтa дyмa „Kpoaтoaн“ въpxy cтълбa или фaĸтa, чe cъщaтa дyмa пpидpyжaвa и дpyги нeoбяcними изчeзвaния в Ceвepнa Aмepиĸa пpeз пocлeднитe няĸoлĸo вeĸa, ĸoитo ca дaлeч oт ocтpoв Poaнoyĸ. Hяĸoлĸo дни пpeди cмъpттa cи, Eдгap Aлън Πo изчeзнaл миcтepиoзнo, ĸaтo и дo днec нe ce знae ĸъдe и зaщo. Koгaтo гo cлoжили нa cмъpтнo лeглo, тoй ycпял дa пpoшeпнe caмo дyмaтa „Kpoaтoaн“. Cъщaтa дyмa e нaмepeнa и нa дpyги мecтa, в дpyги вpeмeнa. Дyмaтa билa oтĸpитa нaдpacĸaнa в днeвниĸa нa Aмeлия Eъpxapт, cлeд изчeзвaнeтo й пpeз 1937 гoдинa. Билa издълбaнa и нa пocлeднoтo лeглo нa ĸoeтo cпaл пpoчyтият aвтop Aмбpoyз Биъpc, пpeди дa ce изпapи в Meĸcиĸo пpeз 1913 гoдинa. „Kpoaтoaн“ билo нaдpacĸaнo и в ĸилиятa нa пpocлoвyтия ĸpaдeц Чepния Бapт, пpeди дa гo ocвoбoдят пpeз 1888 гoдинa и пoвeчe ниĸoй нe гo видял. A нaй-пopaзитeлнoтo e, чe e билo нaпиcaнo нa пocлeднaтa cтpaницa в днeвниĸa нa ĸopaбa Kapoл A. Диъpинг, ĸoйтo пpиcтигнaл бeз пътници нa пpиcтaнищe Xaтepac пpeз 1921 гoдинa. Kaĸвa e тaйнaтa „Kpoaтoaн“ и ĸaĸвa e вpъзĸaтa c xopaтa, poдeни в Aмepиĸa и изчeзнaли дaлeчe oт дoмa, ocтaвa миcтepия и дo днec. Caмитe ĸpoaтoaнци вяpвaли, чe ocтpoвът имa дyшa и чe aĸo ce ядoca, мoжe дa пpeвъpнe тeзи, ĸoитo ca гo нaĸъpнили, в живoтни, дъpвeтa и ĸaмъни. Дaли тoвa e oбяcнeниeтo и ниĸoй oт xopaтa нe e изчeзнaл, a пpocтo ce e тpaнcфopмиpaл, ocтaвa нepaзpeшeнa зaгaдĸa.   Aвтop: Aнил Бaлaн
 https://novotopoznanie.com/mystery-croatoans-unsolved-since-1587-moving-to-another-reality-or-unknown-phenomenon/

тагове: мистерията, КРОАТОАН

Уилям Бъроуз бр.177

Любовта е най-доброто естествено обезболяващо

 Цитати:

„Умът ти ще ти отговори на повечето въпроси, стига да се научиш да се отпускаш и да изчакваш отговора“.
„Само един поглед към тази планета от някой извънземен ще го накара да каже – искам да говоря с управителя“.
„Щастието е вторичен продукт на действие, цел и конфликт. Тези, които търсят щастието само по себе си, търсят победа без война“.
„Как само мразя тези, които се посвещават на конформизма“.
„Алкохолът е националния ни наркотик. Затова посрещаме използването на други наркотици с особен ужас“.
„Не може да има общество от хора, които не мечтаят. Ще се умрели до две седмици“.
„Лицето на злото винаги е лицето на абсолютната нужда“.
„Целта на образованието е знанието, но не на фактите, а на ценностите“.
„Американците се ужасяват от мисълта да предадат контрола, да позволят нещата да се случат по естествения им път, без намеса“.
„Какво е любовта? Най-доброто естествено обезболяващо“.
„Никой не притежава живота, но всеки, който може да държи тиган, притежава смъртта“.
„Целта на технологиите не е да объркват мозъка, а да служат на тялото“.
„Трудно е да си изкарваш хляба като писател и аз съветвам всеки, който преследва литературна кариера, да се занимава и с някаква друга търговия“.
„Трябва да се научиш да живееш без религия, без държава, без съюзници. Трябва да се научиш да живееш сам в тишината“.
„Понякога параноята е резултат на това, че знаеш всички факти“.
http://front.bg/razvlechenija/lubopitno/uiljam-byrouz-lubovta-e-naj-dobroto-estestveno-obezboljavashto
 тагове: любовта, обезболяващо

СРЕЩИ С ДОБРОТО И ЛЮБОВТА БР.177

images (2)
ПРОДЪЛЖЕНИЕ
Нечий глас ме сепна. Изведе ме от приятното опиянение на размисъл.  Спомних си за Любовта и Доброта. Та, Любовта тръгнала по земята, за  да изпита хората що е Добро. Вървяла, вървяла и стигнала до един дом, като палат. Вън, на двора, в красивия небесно-син басейн, зърнала атлетическото тяло на красив младеж. Извикала го пред вратата и го помолила да отговори. Момъкът се позабавил.
  Тя, Любовта, била обляна цялата в светлина и прозрачната ù дреха се спускала до земята. Лицето ù греело в усмивка. Кой можеше да устои на тази красота?  Така и момъкът ù отворил, и тръгнал по алеята от цветя, които ухаели и омайвали погледа.
– Човече – обърнала се Тя към него. Знаеш ли какво значи Добро?
   Той я погледнал с изпитателен поглед и отговорил:
– Добро ли? Ами, то е да бъдеш облечен добре, да живееш в разкош, да имаш приятели, много пари и това всичко, което имам аз.
– А имаш ли Любов? – попитала Тя.
– Какво е Любов? Това нещо не ми е понятно. Знам, че така ми е най-добре да живея.
– А чувстваш ли се щастлив?
– И това нещо не ми е познато. Живея, но ми е много скучно. Правя едни и същи неща и сякаш съм в една огромна стая, от която не мога да изляза. Дните ми минават бавно. Всичко ми е едно и също, Изобщо, голяма скука.
– И на това му казаваш добро, значи?
– Така съм свикнал. Имам си всичко от мама и татко. Да са живи и здрави!
– А не се ли замисляш, че един ден тях няма да ги има? Тогава какво ще правиш?
– Виж. За това не съм се замислял. Добре, че ми отвори очите.
– Отворих ти  ги, но дали ще проумееш истината, която ти разкрих?
-А, бе, давай сега да върви, а за бъдеще, да не му мислим толкоз!
– Давай, давай, ама всичко си има граници, момче! Когато останеш сам, тогава ще разбереш  какво значи да търсиш Доброто. А сега остани със здраве и дано Господ ти даде разум!
   Любовта забързала към вратата, излязла и продължила пътя си.
Мария Герасова- Спасова

 

 

Доброто, любовта и злото бр.177

t5_124503Ако се замислим по-дълбоко върху значението на понятията добро, зло, любов, всъщност ще установим, че сме в състояние да дадем само битово определение на тези понятия, позовавайки се на примери от живота. За добрия човек съдим по намерението му да помогне в беда, по топлите думи, по безкористността и по много други хубави качества. Злия човек асоциираме със завистливия, кариериста, престъпника, изменника и други подобни отрицателни типове. А любовта е чувство на душевен полет, прилив на енергия, обожествяване на другия човек и сладки безсънни нощи.
Ако внимателно се съсредоточим в понятията добро, любов и зло, ще забележим, че тези чувствени категории не е възможно да бъдат измерени или анализирани с материални способи. Те са на подсъзнателно равнище и само скритият интуитивен шепот ни подсказва решението на чувствената главоблъсканица. Но силата му понякога е толкова значима, че изцяло попадаме във властта на чувствата и се подчиняваме на желанието да решим душевния проблем. Заради любовта са разрушавани цели страни, загивали са народи, стигало се е до световни открития. Завистта и властолюбието пък са водили до репресии и гибел на милиони хора.
Къде са източниците на този интуитивен шепот, насочващ ни към доброто, любовта или злото? За да да отговорим на въпроса, ще разгледаме основните моменти на мирозданието и антропогенезиса.
Материята, възникнала от Абсолюта, се разделя на два свята – фин и физически. Физическият постепенно се изменя чрез формирането на галактики, звезди, планети и междупланетни газове. Финият свят, т.е. на свръхвисоките честоти, също се променя, но по друг път. В него започват да се появяват усуканите полета, които постепенно се усложняват. Финият свят еволюира чрез развитието на усуканите торзионни полета на свръхвисоките честоти. Според нас точно тези полета са източниците на нашите основни чувства –
http://psychology.dir.bg/_wm/diary/diary.php?did=18715&df=46&dflid=3

тагове: доброто, любовта, злото

Създаване на мумия бр.177

 788372c28fdea4b2a5c9b795d3aa0dd2.image.400x281Добре дошли в некропола, града на мъртвите! Тук работят хората, които превръщат телата на мъртъвците в мумии. Още от древността умението балсамиране, или създаването на мумия, е било предавано от баща на син. Балсамьорите се учели как да изваждат вътрешностите от тялото и да ги изсушават с помощта на кристали сол. След което тялото се обвивало от главата до пръстите на краката с ленени ленти. Докато този ритуал бил извършван, обикновено някой свещеник нашепвал молитви и заклинания от Книгата на мъртвите, с които предпазвал мъртвия от опасностите по пътя към Другия свят.

Изображение
Анубис – Богът на балсамирането, изобразяван с глава на чакал, известен още като Анпу. 
https://galinatomova.wordpress.com/2013/11/26/%D1%81%D1%8A%D0%B7%D0%B4%D0%B0%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5-%D0%BD%D0%B0-%D0%BC%D1%83%D0%BC%D0%B8%D1%8F/
 тагове:създаване, мумии

Лицето на мумията бр.177

Срещнете се със Сетий I , египетски цар. Сетий умрял преди 3300 години. След неговата смърт тялото му било превърнато в мумия, за да остане цяло и непокътнато и да се запази през вековете. Известно е, че понякога телата на мъртъвците стават мумии по естествен път – изсушени в пясъците или замръзнали в ледовете. Но древните египтяни създавали мумиите с определена цел.
https://galinatomova.wordpress.com/2013/11/25/%D0%BB%D0%B8%D1%86%D0%B5%D1%82%D0%BE-%D0%BD%D0%B0-%D0%BC%D1%83%D0%BC%D0%B8%D1%8F%D1%82%D0%B0
тагове: лицето, мумите